E-Modern Office Manager 5/2018

58 e-MODERN OFFICE MANAGER 05 / 2018 HUMAN RESOURCES Głównym celem rozmowy rekrutacyjnej jest sprawdzenie, czy kandydat posiada predyspozycje niezbędne na danym stano- wisku. Sam przebieg spotkania również ma znaczenie. Zwykle wydaje nam się, że roz- mowa kwalifikacyjna to czas, kiedy mamy mówić jak najwięcej i jak najlepiej się za- reklamować. Niekoniecznie. Jak podkreśla Fabian Pietras, ekspert ds. rekrutacji z An- tal – kandydat bardzo często zapomina o tym, że powinien też słuchać. Dzięki temu może wychwycić potrzeby potencjalnego pracodawcy i zaproponować konkretne rozwiązania. – Zwracamy uwagę na sposób budowania relacji, kreatywność podczas niestandar- dowych zadań rekrutacyjnych takich jak tzw. role play, odporność na stres czy zdol- ności negocjacyjne – dodaje ekspert Antal. Właśnie dlatego pytania stawiane przez osobę rekrutującą są zadawane w sposób, który ma te cechy uwidocznić. Co zatem Jakie jest drugie dno pytań rekrutera? Legendy na temat rozmów kwalifikacyjnych krążą zarówno wśród kandy- datów, jak i rekruterów, a w sieci nie brakuje porad jak się przygotować, by swoich konkurentów zostawić daleko w tyle. Jednak kwestie, które na pozór wydają się oczywiste wcale takimi nie są, a zwykłe pytania rekrutera mogą mieć ukryte znaczenie. Jak jest naprawdę? siedzi w głowie rekrutera i jak go zrozu- mieć? 1. Pytanie na temat firmy Standardowym elementem każdej rozmo- wy rekrutacyjnej jest pytanie o wiedzę na temat firmy, do której dany kandydat apli- kował. Co ma na celu? Cel pytania : Sprawdzenie czy kandydat nie trafił do firmy przypadkowo i jest zmo- tywowany na tyle, że zadał sobie trud po- zyskania informacji o pracodawcy. 2.Pytanie dotyczące specyfiki stanowiska i preferencji kandydata Czy praca, która wymaga nieustannego przemieszczanie się z miejsca na miejsce nie jest dla Pana przeszkodą? Cel pytania : Ocena, czy kandydat świa- domie wybrał pracę, którą mu oferujemy oraz czy wyzwania, jakie mogą się pojawić nie wpłyną na jego postawę.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=