e-Auto Service Manager 6/2021

PULS BRANŻY 21 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2021 jąc kierowcy o tym, że musi patrzeć na drogę i zachowywać pełną koncentrację. W przeciwieństwie do innych rozwiązań - takich jak Autopilot Tesli, który wymaga od kierowcy trzymania rąk na kierownicy - BlueCruise nie wymaga utrzymywania rąk na kierownicy w trakcie działania systemu (wyjątkiem są nagłe sytuacje drogowe, o których BlueCruise alarmuje kierowcę). Inny jest także sposób samej komunikacji. Zestaw wskaźników zmienia się, informując o tym, że samochód jest w trybie jazdy bez użycia rąk za pomocą tekstu i niebieskich sygnałów świetlnych, skutecznych nawet w przypadku osób z daltonizmem. Przyszłość i rozwój technologii BlueCruise Oprócz tegorocznych modeli F-150 i Mustanga Mach-E, inne pojazdy Forda otrzymają również technologię prowadzenia bezdotykowego BlueCruise. Obecni właściciele nadal będą otrzymywać bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania w celu dodania nowych funkcji i poszerzania możliwości systemu w nadchodzących latach. Ponadto planowane są dodatkowe ulepszenia, w tym wprowadzenie asystenta zmiany pasa ruchu, który pozwoli pojazdowi zmieniać pas za jednym dotknięciem kierunkowskazu. W przyszłości pojawi się również przewidujący asystent prędkości, który dostosuje prędkość pojazdu do zakrętów, rond i nie tylko. Ford planuje również oferować regularne aktualizacje map, aby technologia rozpoznawała zmiany oraz mogła korzystać z nowych odcinków dróg przygotowanych do półautonomicznej jazdy. "Uruchomienie usługi autonomicznej jazdy jest skomplikowane. Wiele różnych elementów musi zostać połączonych, aby stworzyć zaufaną i skalowalną, autonomiczną usługę, która zapewni wartość klientom i miastom, w których mieszkają i pracują. W firmie Ford rozważamy sposób, w jaki łączymy wszystkie te elementy, aby pomóc w kształtowaniu przyszłości autonomicznych pojazdów„ powiedział John Davis, główny inżynier, Ford Autonomous Vehicles LLC.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=