e-Auto Service Manager 6/2021

PULS BRANŻY 20 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2021 ca szeroki program testowy nowego systemu półautonomicznej jazdy autostradowej. Zaplanowana trasa obejmuje ponad 170 000 kilometrów przez 37 stanów i pięć kanadyjskich prowincji, a wszystko po to, aby szczegółowo sprawdzić BlueCruise w szerokim zakresie warunków pogodowych i drogowych. - Wysyłanie tych pojazdów do testów w realnych warunkach drogowych to tylko jeden z wielu sposobów, dzięki którym przekonujemy się, że technologia BlueCruise daje pewność i wygodę jazdy kierowcom na całym kontynencie. Tak realnych warunków na drodze nie da nam żadne laboratorium - powiedział Hau Thai-Tang, dyrektor ds. platformy produktowej Forda. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania, BlueCruise będzie oferowany jeszcze w tym roku w modelach F-150 i Mustang Mach-E, które wyposażono w pakiet przygotowawczy Ford Co-Pilot360™ Active 2.0. Bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania umożliwiają właścicielom wybranych pojazdów instalację oprogramowania we własnym garażu, na parkingu lub pod domem, bez konieczności wizyty w serwisie. Ford planuje sprzedać ponad 100 000 pojazdów wyposażonych w BlueCruise w pierwszym roku, na podstawie prognoz sprzedaży firmy i współczynnika wykorzystania. System BlueCruise Wszystkie 10 pojazdów testowych przez większość listopada i grudnia zeszłego roku, przemierzało drogi, a kierowcy testowi szukali wszelkich możliwych warunków drogowych i scenariuszy jazdy po autostradzie, monitorując wydajność systemu, zbierając dane i wskazując obszary, w których można wprowadzić ulepszenia. Ta podróż była ostatnim etapem procesu rozwoju. W jej czasie pojazdy pokonały ponad 800 000 kilometrów w serii krótszych jazd testowych, a każda z nich miała na celu ocenę konkretnego aspektu BlueCruise. Obecnie trwa kolejny wymagający i długodystansowy test drogowy, który umożliwi nowemu systemowi skanowanie pod kątem rozbieżności w oznakowaniu drogowym, oznaczeniach pasów ruchu, rampach zjazdowych, obwodnic, wzorcach ruchu i warunkach pogodowych. Jak działa system BlueCruise? Korzystając z zaawansowanych technologii kamer i czujników radarowych oraz wykorzystując inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop/Go, z wyśrodkowaniem pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków prędkości, BlueCruise zapewnia nowy poziom komfortu autostradowej jazdy półautonomicznej kierowcom pojazdów wyposażonych w technologię Ford Co-Pilot360. Ta funkcja umożliwia kierowcy obsługę pojazdu bez trzymania rąk na kierownicy, na wcześniej zakwalifikowanych odcinkach autostrad zwanych „niebieskimi strefami bez użycia rąk”. Kamera umieszczona w zestawie wskaźników i skierowana na kierowcę, cały czas monitoruje wzrok i pozycję głowy, przypomina-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=