e_Auto Service Manager 12/2020

23 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 tyzować obciążenia uderzeniowe. Marka PROLINE rozszerzyła grupę swoich narzędzi warsztatowych o nowe smarownice 42501 (120 cm3), 42502 (600 cm3), 42503 (800 cm3). Wykonano je ze stali i aluminium (głowica), czyli materiałów zapewniających odpowiednią trwałość. Poszczególne modele różnią się od siebie pojemnością, a co za tym idzie także możliwymi zastosowaniami, gdyż im większa pojemność, tym więcej smaru (oleju) dostarczymy do poszczególnych elementów maszyny bez konieczności ponownego napełniania urządzenia. Wszystkie nowe smarownice PROLINE mają wzmocnioną konstrukcję i zostały wyposażone w uszczelnienie z wysokiej jakości gumy. Są zatem odporne na długotrwałe działanie olejów i smarów. Wszystkie opisywane tu modele mają zawór, który zapobiega wyciekom smarowidła oraz system odpowietrzający przestrzeń nad tłokiem. Urządzenia dostarczane są z dwoma rodzajami końcówek: sztywną i elastyczną. Maksymalne ciśnienie robocze smarownic to 55 barów. W smarownicach PROLINE znajdziemy też metryczne gwinty przyłączeniowe m10 x 1. W zestawie z nimi dostajemy wężyk 300 mm z końcówką 4-szczękową i stalową końcówkę 150 mm. Narzędzia przeznaczone są dla przemysłu ciężkiego, serwisów maszyn przemysłowych, budowlanych oraz samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Instrukcje obsługi samochodu najczęściej nie wspominają o konieczności smarowania wielu miejsc w samochodzie, nie wpływających bezpośrednio lub pośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Są nimi zawiasy w drzwiach, pokrywie bagażnika i klapie komory silnika, różne linki i cięgła, zamki drzwiowe itp. Co prawda większość linek ma wnętrza pancerza wyłożone teflonem lub podobnym tworzywem, jednak nigdy odrobina smaru nie zaszkodzi, zwłaszcza że niesmarowane linki ulegają korozji i mogą się zakleszczać a nawet – mogą stracić swoją pierwotną wytrzymałość. WARSZTAT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=