e_Auto Service Manager 12/2020

ISSN 1895-9253 e-AUTOSERVICE zarządzanie I wyposażenie I technika Nr 12/2020 m a n a g e r - HELLA POSZERZYŁA RODZINĘ URZĄDZEŃ DIAGNOSTYCZNYCH - POLISH AUTOMOTIVE PRODUCTION HUB - SMAROWNICE PROLINE

PULS BRANŻY 4 HELLA GUTMANN SOLUTIONS POSZERZYŁA RODZINĘ URZĄDZEŃ DIAGNOSTYCZNYCH 6 KALENDARZ INTER CARS NA 2021 ROK 10 POLISH AUTOMOTIVE PRODUCTION HUB 12 INTER CARS I EXXONMOBIL ROZSZERZAJĄ WSPÓŁPRACĘ 14 NOWA WITRYNA MONROE 16 MEYLE TWORZY „MEYLEXPERIENCE” 20 FIRMA WOLF LUBRICANTS OTRZYMUJE NAGRODĘ BEST BRAND DEVELOPMENT WARSZTAT 22 SMAROWNICE PROLINE 24 NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA NOCO NOWOŚCI 28 PRZEGLĄD NOWOŚCI W NUMERZE Wydawca E-Business Press Sp. z o. o. Al.Jerozolimskie 81/7.10 02-001 Warszawa biuro@e-businesspress.pl www.autoservicemanager.pl REKLAMA Paweł Mularski pawel.mularski@e-businesspress.pl PRENUMERATA biuro@e-businesspress.pl REDAKCJA Paweł Bronisz pawel.bronisz@e-businesspress.pl PRZYGOTOWANIE Sławomir Pasznik Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść materiałów reklamowych. Wydawca zastrzega sobie prawo do skrótów nadesłanych materiałów. Wszystkie prawa zastrzeżone. Przedruk w całości i części wyłącznie za zgodą Wydawcy. ISSN 1895-9253 e-AUTOSERVICE zarządzanie I wyposażenie I technika Nr12/2020 m a n a g e r - HELLA POSZERZYŁA RODZINĘ URZĄDZEŃ DIAGNOSTYCZNYCH - POLISH AUTOMOTIVE PRODUCTION HUB - SMAROWNICE PROLINE

PULS BRANŻY 4 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 HELLA GUTMANN SOLUTIONS POSZERZYŁA RODZINĘ URZĄDZEŃ DIAGNOSTYCZNYCH O MEGA MACS ONE Wersja mega macs ONE jest odpowiednikiem wersji mega macs PC, która jest bardzo popularna w warsztatach. W przeciwieństwie do wersji dla Windows rozwiązanie pod Androida jest zdecydowanie prostsze w konfiguracji, przy zapewnieniu tych samych możliwości diagnostycznych. Mega macs ONE umożliwia odczyt kodów usterek, parametrów, testy podzespołów, kasowanie inWychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów spółka Hella Gutmann Solutions poszerzyła rodzinę urządzeń diagnostycznych o mega macs ONE. Jest to rozwiązanie przystosowane do współpracy z platformą Android. spekcji czy wszelkiego rodzaju regulacje i kodowania w takim samym zakresie jak pozostałe testery. Aplikację możemy zainstalować zarówno na tablecie jak i na smartphonie. Nową funkcją jest w przypadku mega macs ONE alarm informujący o przerwaniu połączenia z modułem VCI. Jest on wyświetlany w aplikacji komunikatem słownym i sygnalizowany dźwiękowo, kiedy w trakcie

PULS BRANŻY 5 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 diagnozy urządzenie (tablet lub smartphone) straci połączenie z modułem VCI. Funkcja ta ma zapobiegać omyłkowemu pozostawieniu modułu VCI w pojeździe. Inaczej też wygląda odczyt parametrów rzeczywistych, który w wersji ONE daje nam możliwość podglądu wszystkich parametrów jednocześnie w danym systemie, zarówno w układzie pionowym i poziomym. Jak w większości aplikacji pod Android tu też jest możliwość blokady obrotu ekranu przy obrocie urządzenia. Urządzenie pracuje w tzw „chmurze”, dlatego dane diagnostyczne możemy zapisać w historii i odczytać na innym urządzeniu, które wystarczy połączyć ze swoim modułem. Wszystkie zapisane dane są dostępne błyskawicznie i nie wymagają żadnych dodatkowych czynności ze strony obsługującego. Klient, który rozważa zakup nowego urządzenia wystarczy, że zamówi u wybranego dystrybutora mega macs ONE. Ze sklepu Google pobierze aplikację o tej samej nazwie „mega macs ONE” i połączy urządzenie z modułem. Szybkość działania aplikacji, prosta instalacja i łatwość obsługi, to bardzo znaczące zalety, które mogą być decydujące przy wyborze odpowiedniego urządzenia diagnostycznego. Gdy dodamy do tego szeroki wybór tabletów lub smartphonów z Androidem, jakie są dostępne na rynku, to możemy spodziewać się dużego zainteresowania mega macsem ONE.

PULS BRANŻY 6 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 KALENDARZ INTER CARS NA 2021 ROK - - CARS & COLOURS - W tym roku zapraszamy wszystkich w podróż wraz z ikonami amerykańskiej motoryzacji z lat 60. i 70. Kreacje oparte zostały o relacje pomiędzy samochodami i modelkami w zjawiskowych plenerach. Tegoroczna edycja szczególny nacisk kładzie na intensywność kolorów maszyn w interakcji z atmosferą otoczenia, lokacjach współgrających z Piękne samochody, będące ikonami amerykańskiej motoryzacji w towarzystwie atrakcyjnych kobiet – to połącznie od zawsze wywołuje szybsze bicie serca u każdego entuzjasty samochodów. To także motyw przewodni nowego kalendarza Inter Cars na rok 2021, dostępnego dla klientów. charakteremi liniąwybranegomodelu, a także jego miejscem w historii. Z nieskrywaną przyjemnością mam zaszczyt zaprosić Państwa w świat CARS & COLOURS - mówi twórca kalendarza, Voyo Bakiewicz. W tegorocznej edycji kalendarza Inter Cars firma postanowiła skupić uwagę widza na pięknie motoryzacji. Modele aut, które zobaczyć bę-

PULS BRANŻY 7 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020

PULS BRANŻY 8 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020

PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 dzie można w poszczególnych miesiącach to m.in takie klasyki jak: AC Cobra, Chevrolet El Camino, Cadillac De Ville Series czy też uwielbiany przez wielu Chevrolet Corvette. Twórcą i autorem koncepcji kalendarza na rok 2021 jest ponownie Voyo Bakiewicz. Artysta od lat publikuje swoje prace na okładkach magazynów i w kampaniach reklamowych. Pracował m.in. dla tytułów lifestylowych (Viva, Gala), jak i men’s entertainment (Playboy, Maxim) oraz w kampaniach największych produkcji telewizyjnych (m.in. Dancing With The Stars). Tworzył również wizerunek artystów na płytach (Michał Wiśniewski z Ich Troje) oraz sesje dla marek z rynku motoryzacyjnego (Seat, Orlen) oraz wielu innych. Wkrótce odbędzie się oficjalna prezentacja całego kalendarza, po której rozpocznie się jego dystrybucja wśród klientów Inter Cars. Partnerami kalendarza na rok 2021 są: Grupa ZF, Conti, FEBI, Castrol, Q Service Castrol, Q-Service Truck, Feber, Thermotec, Magnum, Reinchoh, ABE. Tegoroczna edycja została wydana w rekordowym nakładzie 48 500 sztuk!

PULS BRANŻY 10 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 POLSCY DOSTAWCY MOTORYZACYJNI ZRZESZENI W PGM URUCHAMIAJĄ POLISH AUTOMOTIVE PRODUCTION HUB Polska Grupa Motoryzacyjna, która działa na rzecz rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego obserwuje zmiany, jakie w ostatnim czasie zachodzą na rynku automotive w kraju i na świecie. Wychodząc im naprzeciw, w ramach swoich działań i wykorzystując posiadane kompetencje, organizacja uruchomiła projekt „Polish Automotive Production Hub” (w skrócie PAPH), mający na celu technologiczno–produkcyjne wsparcie nowych inwestycji na terenie Polski. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku w wyniku sytuacji spowodowanej między innymi przez pandemię Covid-19. Wsparcie odbywać się będzie wielopoziomowo i elastycznie, w zależności od potrzeb inwestora. Wysokie kompetencje firm działających na polskim rynku, wykształcona kadra i nowoczesne zaplecze produkcyjne oraz dostępne instrumenty wsparcia inwestorów są gwarantem dobrego biznesu na terenie Polski. Rolą PGM jest łączenie biznesów, kojarzenie przedsiębiorców i kapitałów, poszukiwanie i wykorzystywanie synergii ze wskazaniem na potencjał rozwoju komponentów lub gotowych produktów – mówi Barbara Aktualna sytuacja społeczno-gospodarcza wywołana m.in. pandemią COVID-19 zainspirowała Stowarzyszenie Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM) do uruchomienia projektu pod nazwą Polish Automotive Production Hub (PAPH). To oferta skierowana do firm (nie tylko motoryzacyjnych), zainteresowanych przeniesieniem swojej produkcji do Europy Środkowo-Wschodniej. Sztyler, członek zarządu PGM i dyrektor generalna firmy Sierosławski Group z Mielca. Istniejące w Polsce fabryki wraz z ich potencjałem produkcyjnym stwarzają dla zagranicznych inwestorów dogodne warunki do tego, by rozważyć możliwość nie budowania nowych zakładów od podstaw, ale przenoszenie tu samej produkcji. Moja firma uczestniczy już w takim projekcie, w którym globalny klient przesuwa do nas swoją linię wraz całą z technologią. Polskie firmy są bardzo nowoczesne, doinwestowane i jednocześnie bardzo otwarte na podejmowanie współpracy z zagranicznymi partnerami, którzy nie tylko mogą zlecać im produkcję, czy korzystać z ich centrów badawczych, ale przede wszystkim mogą dostarczać nowe technologie. I z perspektywy polskiego przemysłu to właśnie transfer technologii wydaje się być największą korzyścią z takiej współpracy – ocenia Bartosz Mielecki, Dyrektor Zarządzający PGM. To także znakomita okazja do wykorzystywania ogromnego potencjału, jaki jest w polskich inżynierach. Formuła działania PGM jako klastra polskiego przemysłu motoryzacyj-

PULS BRANŻY 11 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 nego stwarza też wiele możliwości realizowania wspólnych projektów badawczo-rozwojowych. Dostępne w Polsce fundusze europejskie i krajowe często zachęcają do tworzenia partnerstw międzynarodowych. Dlatego w ramach PAPH będą prowadzone działania też i w tym kierunku. Współpracujący z PGM partnerzy zagraniczni będą mieli dostęp do informacji o centrach badawczych dostępnych w firmach zrzeszonych w klastrze i do ich zasobów. Jesteśmy w stanie zapewnić pomoc w zarządzaniu projektami badawczo -rozwojowymi, które mogą powstawać zarówno przy już istniejących, jak i przy nowych zakładach produkcyjnych, jesteśmy także otwarci na poszukiwanie partnerów do takich projektów – twierdzi Bogdan Kępka, Manager ds. projektów B+R w PGM, który tematyką działalności klastrowej w Polsce zajmuje się od 2003 roku i który w ramach PAPH będzie rozwijał Centrum Projektów B+R. PGM będzie zapewniał potencjalnym inwestorom wsparcie również w budowaniu relacji z kluczowymi interesariuszami na polskim rynku, obejmujące takie aspekty jak pomoc w nawiązaniu współpracy z polskimi instytucjami publicznymi oraz tworzenie aliansów strategicznych z podmiotami biznesowymi. Struktura PAPH została oparta na kilku centrach zadaniowych, które będą obsługiwały poszczególne aspekty tej międzynarodowej współpracy i które zostały powierzone doświadczonym specjalistom z poszczególnych dziedzin. Więcej informacji dostępne jest na stronie internetowej PGM w zakładce „PAPH”. Polish Automotive Production Hub to tylko jeden z wielu projektów prowadzonych przez Stowarzyszenie Polska Grupa Motoryzacyjna, które ma na celu tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi polskich producentów z branży automotive oraz przemysłu motoryzacyjnego Polsce. Stowarzyszenie PGM jest koordynatorem klastra o takiej samej nazwie i od roku 2019 posiada status Krajowego Klastra Kluczowego, przyznawany przez Ministerstwo Rozwoju tylko takim organizacjom klastrowym, które mają kluczowy wpływ na polską gospodarkę.

PULS BRANŻY 12 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 INTER CARS I EXXONMOBIL ROZSZERZAJĄ WSPÓŁPRACĘ Inter Cars SA i ExxonMobil Petroleum & Chemical BV dokonały uzgodnień w zakresie rozwoju współpracy w Europie. Obie firmy podpisały umowę regulującą rozwój sprzedaży produktów Mobil w krajach Grupy Kapitałowej Inter Cars poza Polską. - Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję poza Polską, starając się dostarczyć naszym klientom produkty, których od nas oczekują. Są to między innymi oleje ExxonMobil. Dzięki podpisaniu nowej umowy dostępność produktów tej firmy będzie teraz jeszcze większa. Jestem przekonany, że będzie to miało bardzo pozytywny wpływ na satysfakcję naszych klienInter Cars robi kolejny krok w kierunku umocnienia swojej pozycji w Europie. Dystrybutor podpisał właśnie nową umowę z firmą ExxonMobil, która będzie miała przełożenie na współpracę obu podmiotów w Europie. tów - przekonuje Prezes Zarządu Inter Cars SA, Maciej Oleksowicz. - ExxonMobil od ponad 25 lat z sukcesami współpracuje z polską częścią Grupy Kapitałowej Inter Cars. Pierwsza umowa między firmami została podpisana w 1994 roku. Przez cały ten okres konsekwentnie wspieraliśmy Inter Cars w rozwoju sprzedaży produktów Mobil dla polskich klientów, wykorzystując siłę marki Mobil. Dzięki podpisaniu umowy międzynarodowej, ExxonMobil i nasi Autoryzowani Dystrybutorzy będą mogli wspólnie odkrywać nowe możliwości oraz realizować potencjał stopniowego wzrostu na rynkach poza Polską. Maciej Oleksowicz

PULS BRANŻY 13 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 Cieszymy się, że możemy pogłębić współpracę z naszym wieloletnim partnerem, Grupą Kapitałową Inter Cars, i jeszcze bardziej wzmocnić obecność marki Mobil w tysiącach warsztatów w Europie - mówi Tommaso Vito, Europe Cluster Manager  z ExxonMobil. Tommaso Vito

PULS BRANŻY 14 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 MONROE® URUCHAMIA NOWĄ WITRYNĘ INTERNETOWĄ ZORIENTOWANĄ NA ZAPEWNIENIE WSPARCIA I PREZENTACJĘ PRODUKTÓW Nowa witryna Monroe została zaprojektowana tak, aby oferować użytkownikom maksymalnie przyjazne doświadczenie i pomagać im w szybkim i łatwym poruszaniu się po stronie. Witryna jest kompatybilna z wieloma urządzeniami, w tym Kontich, Belgia - DRiVTM, firma należąca do Tenneco Inc. (NYSE: TEN) i wiodący na świecie dostawca części zamiennych oraz wyposażenia oryginalnego (OE) dla układów jezdnych i kontroli trakcji, poinformowała o uruchomieniu nowej strony internetowej dedykowanej marce Monroe. Będąc jedną z najbardziej znanych i zaufanych marek w branży motoryzacyjnej na świecie, Monroe dostarcza profesjonalnym technikom i właścicielom pojazdów innowacyjne, oryginalne wyposażenie i części zamienne do układów jezdnych - w tym amortyzatory, kolumny, sprężyny oraz elementy układu kierowniczego i zawieszenia. Ulepszona funkcjonalność, dodatkowe funkcje i nowy projekt zapewniają najwyższy komfort użytkowaniaod smartfonami i tabletami oraz zawiera nowe treści i funkcje opracowane w celu wsparcia obecnych i przyszłych klientów marki Monroe. Nowa strona internetowa jeszcze bardziej niż wcześniejsza wersja skupia się na zapewnieniu wsparcia

PULS BRANŻY 15 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 i prezentacji produktów. W części poświęconej produktom dostępne są obszerne informacje pozwalające użytkownikom na łatwe przeglądanie całego portfolio produktów Monroe i znajdowanie powiązanych ze sobą wskazówek technicznych i numerów części. Sekcja wsparcia technicznego zawiera wskazówki dotyczące instalacji, które pomagają technikom i właścicielom warsztatów w montażu amortyzatorów, kolumn, sprężyn oraz elementów układu kierowniczego i zawieszenia. Wdrożono również opcję pobierania katalogów i przeglądania eKatalogu „find my part”, która jest dostępna z każdej podstrony, aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć numery części Monroe. Sekcja pomocy zawiera również informacje o gwarancji i odniesienie do programu wsparcia DRiV Garage Gurus „Technician First”. Nowy serwis zawiera również najnowsze wiadomości od firmy Monroe, prezentowane za pośrednictwem sekcji bloga, która będzie regularnie aktualizowana. - Firma Monroe pomaga wprowadzać innowacyjne rozwiązania na rynek posprzedażowy, ponieważ każda nowa generacja rozwiązań technologicznych z zakresu kontroli trakcji opartych o wyposażenie oryginalne ostatecznie stanie się okazją do obsługi rynku wtórnego. Tworząc nową stronę, chcieliśmy uwypuklić zarówno innowacyjne rozwiązania Monroe, jak i najbardziej ułatwić obecnym oraz potencjalnym klientom odnajdywanie tego, czego szukają. Jesteśmy bardzo dumni z nowej strony internetowej i wszystkich nowych funkcji - podkreśla Karen Ameel, Senior Brand Manager, DRiV Motorparts, EMEA. Monroe zaprasza do odwiedzenia nowej strony internetowej pod adresem URL: https://aftermarket.monroe.com

PULS BRANŻY 16 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 MEYLE TWORZY „MEYLEXPERIENCE”, WIRTUALNE STOISKO TARGOWE DLA KLIENTÓW I PARTNERÓW „Ostatnie tygodnie pokazały nam, że możemy zachwycać klientów także w formie cyfrowej. W MEYLExpeHamburski producent MEYLE prezentował w ubiegłych tygodniach bestsellery i innowacje przeznaczone na rynek Independent Aftermarket w cyfrowej formule MEYLExperience. Po odwołaniu tegorocznych frankfurckich targów Automechanika firma MEYLE w krótkim czasie zbudowała wirtualne stoisko targowe, które działało przez osiem tygodni. Od 8 września, czyli tego samego dnia, kiedy pierwotnie miały rozpocząć się targi Automechanika we Frankfurcie, klienci i partnerzy mogli na interaktywnej, wirtualnej platformie w ramach MEYLExperience 2020 przekonać się o zaletach najlepszych produktów i rozwiązań MEYLE, a także nawiązać osobisty kontakt z ekspertami MEYLE z działów sprzedaży, marketingu i zastosowań produktów. Cyfrowo, innowacyjnie, indywidualnie: MEYLE miało okazję do wymiany doświadczeń z ponad 700 uczestnikami na cyfrowej platformie MEYLExperience rience odtworzyliśmy dla klientów i partnerów z całego świata magię stoiska targowego w świecie wirtu-

PULS BRANŻY 17 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 alnym, aby mogli za pośrednictwem platformy indywidualnie wymieniać się z ekspertami od produktów i opiekunami klienta MEYLE informacjami na interesujące ich tematy. Widzimy duży potencjał w digitalizacji i planujemy w przyszłości dalej rozbudowywać tak nowatorskie rozwiązania, jak MEYLExperience” – mówi André Sobottka, członek zarządu MEYLE odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i komunikację, i bardzo pozytywnie podsumowuje zakończenie MEYLExperience. W toku MEYLExperience eksperci MEYLE przeprowadzili ponad 270 rozmów z ponad 700 uczestnikami z całego świata. Tę sprzyjającą komunikacji atmosferę targów stworzono w świecie wirtualnym dzięki opracowanemu we własnym zakresie rozwiązaniu cyfrowemu na bazie Microsoft Teams i znanych funkcji interakcji. Najważniejsze cechy produktów i innowacje na niezależnym rynku części zamiennych Na MEYLExperience hamburski producent zaprezentował aktualne bestsellery oraz nowe opracowania i innowacje ze świata MEYLE w kreatywnej, emocjonującej i interaktywnej formie. W ramachMEYLExperience odbyła się m.in. premiera nowego filtra kabinowego MEYLE-PD: wysokiej jakości materiał filtracyjny ze specjalnie impregnowanym węglem aktywnym chroni przed NOx i drobnym pyłem, zapewniając w ten sposób czyste powietrze we wnętrzu pojazdu. W trakcie indywidualnych sesji klienci i partnerzy mogli dopytać nie tylko o aktualności oraz istniejące rozwiązania i nowości MEYLE, ale także przeprowadzić osobiste rozmowy z ekspertami z działów sprzedaży, marketingu i zastosowań produktów. Pozytywne opinie klientów: zachęta do rozwijania cyfrowych formatów „Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od naszych klientów i partnerów, które potwierdzają słuszność naszej decyzji o organizacji wirtualnego stoiska targowego. Chociaż w tym roku nie mogliśmy osobiście i filiżanką kawy powitać naszych klientów i partnerów na stoisku targowym, to jednak dzięki platformie cyfrowej przeprowadziliśmy z nimi wiele interesujących rozmów” – mówi członek zarządu MEYLE André Sobottka. „Chętnie też odwzajemnimy się pochwałami: nasi klienci i partnerzy ujęli nas tak masowym odzewem i tym, że wraz z nami tak bardzo dali wciągnąć się w ten format”.

PULS BRANŻY 18 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 W przyszłości hamburski producent chce korzystać z platformy cyfrowej także przy innych okazjach. Przykładowo wkrótce ruszy cyfrowa platforma jako dodatkowy punkt obsługi klienta. Będzie tam można szybko znaleźć wszystkie istotne informacje o współpracy z przedsiębiorstwem. MEYLExperience otworzyło także nowe perspektywy przed cyfrowymi szkoleniami, odwiedzinami i przeglądem zagadnień ze świata MEYLE.  Asortyment, dzięki któremu producent z Hamburga pokrywa niemal całe zapotrzebowanie, przedstawia się następująco: • MEYLE-ORIGINAL: dopasowany jak oryginał. Dzięki temu szerokiemu asortymentowi produktów nasi klienci zawsze mają zapewnioną wysoką jakość. • MEYLE-PD: bardziej przemyślane i zrobione lepiej. W linii produktów MEYLE-PD, od Performance Desi-

PULS BRANŻY 19 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 O firmie Firma MEYLE AG pod marką MEYLE opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części zamienne do samochodów osobowych, ciężarowych i użytkowych przeznaczone na wolny rynek. Dzięki trzem liniom produktów MEYLE-ORIGINAL, MEYLE-PD i MEYLE-HD firma MEYLE oferuje rozwiązania i części dopasowane do każdej sytuacji i dla każdego kierowcy – od kompetentnych pracowników serwisu, przez ambitnych kierowców rajdowych i miłośników pojazdów zabytkowych, po wszystkich kierowców na świecie, którzy muszą polegać na swoich samochodach. MEYLE oferuje ponad 24 000 niezawodnych i wydajnych części zamiennych, wytwarzanych we własnych fabrykach i przez wybranych kooperantów. Asortyment produktów MEYLE jest zatem odpowiednio rozbudowany. gn, chodzi przede wszystkim o wydajność: części MEYLE-PD pasują identycznie jak części oryginalne, ale przewyższają je znacznie lepszymi parametrami i bardziej przemyślaną konstrukcją. MEYLE oferuje około 1200 wysokiej jakości rozwiązań MEYLE-PD w kategoriach układów hamulcowych i filtrów. • MEYLE-HD: lepsze niż oryginał MEYLE-HD oznacza High Durability: Inżynierowie firmy MEYLE opracowali dotychczas ponad 1250 części zamiennych MEYLE-HD do różnych modeli pojazdów. W porównaniu do wyposażenia fabrycznego są one zoptymalizowane pod względem technicznym i charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością i trwałością. Dzięki tym wyjątkowym cechom na ulepszone technicznie części MEYLE-HD udzielamy czterech lat gwarancji. W światowej sieci firmy zatrudnionych jest blisko 1000 pracowników, z czego prawie 500 w centrum logistycznym i siedzibie głównej w Hamburgu. Wspólnie z partnerami handlowymi, warsztatami i mechanikami samochodowymi w 120 krajach świata pracujemy nad tym, aby kierowcy mogli polegać na naszych lepszych częściach i rozwiązaniach – pomaga to warsztatom MEYLE zostać DRIVER’S BEST FRIEND (Najlepszym przyjacielem kierowcy).

PULS BRANŻY 20 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 FIRMA WOLF LUBRICANTS OTRZYMUJE NAGRODĘ BEST BRAND DEVELOPMENT OD GROUPAUTO INTERNATIONAL Firma Wolf Lubricants z dumą informuje o otrzymaniu nagrody Best Brand Development od Groupauto International! Jak ogłoszono podczas wydarzenia Cyber One2One organizowanego przez Groupauto International w październiku 2020 r., nagrodę otrzymała firma Wolf Lubricants za znaczny wzrost i rozwój marki zademonstrowany w tym roku. Frédéric Decroix, globalny dyrektor ds. marketingu w Wolf Oil Corporation, skomentował tę ekscytującą wiadomość w następujący sposób: „Otrzymanie tej nagrody od Groupauto International to dla nas prawdziwy zaszczyt. Globalny rozwój wartości marki Wolf był jednym z naszych strategicznych priorytetów w ciągu ostatnich kilku lat. Kiedy widzimy, że nasi klienci – członkowie grupy Groupauto – dostrzegają tę pozytywną ewolucję, jest to dla nas prawdopodobnie najcenniejsza forma uznania”. Frédéric Decroix

PULS BRANŻY 21 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 Ostatnio firma Wolf Lubricants realizowała znaczące inwestycje w rozwój marki poprzez inicjatywy globalne, np. współpracę partnerską przy elitarnych rajdach FIA World Rally Championship (WRC), a także dostosowane inicjatywy lokalne, które miały jeszcze bardziej wesprzeć rozwój marki Wolf. Decroix podkreśla, że nagroda jest ukoronowaniem prawdziwego zaangażowania i ciężkiej pracy włożonej przez zespół w markę Wolf: „W wyniku tych działań zauważyliśmy wzrost organicznego zapotrzebowania na nasze produkty na całym świecie. Dzisiaj rozpiera mnie duma, że jestem członkiem zespołu stojącego za tym ogromnym osiąWolf Oil Corporation Wolf Oil Corporation jest wiodącym, niezależnym producentem olejów z ponad 60 letnim doświadczeniem. Szczycimy się tym, że jesteśmy tzw. czystym graczem w naszej branży. Wszystkie produkty Wolf są mieszane na miejscu w Belgii, ponieważ przywiązujemy dużą wagę do ich jakości, tak jak do jakości naszych usług. Ponadto, dzięki naszemu zespołowi R&D, naszemu laboratorium oraz certyfikacji ISO gwarantujemy najwyższą jakość na każdym etapie procesu produkcyjnego. Takie podejście daje nam wyjątkową przewagę w naszej konkurencyjnej branży. Stawiamy sobie wiele wyzwań związanych z produkcją środków smarnych o najwyższej jakości, ponieważ nikt nie łączy technologii i usług tak, jak my gnięciem. Mogę tylko patrzeć w przyszłość z chęcią dalszego napędzania globalnego wzrostu w kolejnych latach i rozwoju silnej marki z bogatym portfolio produktów. Pragnę również wyrazić moje najszczersze podziękowania dla Groupauto International za przyznanie nam tej nagrody. Mogę tylko ponownie położyć nacisk na nasze zaangażowanie jako partnera strategicznego w dalsze wspieranie wspólnego wzrostu w roku 2021 i dalej w przyszłości”. Aby być na bieżąco z eventami i innowacjami Wolf Lubricants, śledź nas na portalach społecznościowych Instagram: @wolflubes_official  / Facebook: Wolf Lubes

22 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 SMAROWNICE PROLINE Do smarowania podzespołów konieczna jest dobra smarownica (towotnica),wytwarzającaodpowiednie ciśnienie, z odpowiednią, nieużytą końcówką, pasującą do zastosowanych w samochodzie smarowniczek, zwanych często kalamitkami. Trzeba je zawsze starannie oczyścić przed nałożeniem na nie końcówki smarownicy, aby nie wtłoczyć w nie smaru, pomieszanego z piaskiem i kurzem. Nowy smar wtłacza się tak Smarowanie ważnych elementów układu kierowniczego i napędowego sprowadza się do wymiany w nich starego smaru lub oleju na nowy w zalecanych odstępach czasu lub po przejechaniu określonej liczby kilometrów. długo, aż z punktu smarowniczego zostanie usunięty stary, brudny. Smarowanie to nie tylko zmniejszenie tarcia między przesuwającymi się względem siebie elementami, ale jednocześnie ich skuteczna ochrona przed korozją i odprowadzenie ciepła z miejsca tarcia. Ponadto może ono wspomóc odprowadzanie zanieczyszczeń z miejsca współpracujących płaszczyzn, a także w pewnym zakresie stłumić drgania czy amorWARSZTAT

23 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 tyzować obciążenia uderzeniowe. Marka PROLINE rozszerzyła grupę swoich narzędzi warsztatowych o nowe smarownice 42501 (120 cm3), 42502 (600 cm3), 42503 (800 cm3). Wykonano je ze stali i aluminium (głowica), czyli materiałów zapewniających odpowiednią trwałość. Poszczególne modele różnią się od siebie pojemnością, a co za tym idzie także możliwymi zastosowaniami, gdyż im większa pojemność, tym więcej smaru (oleju) dostarczymy do poszczególnych elementów maszyny bez konieczności ponownego napełniania urządzenia. Wszystkie nowe smarownice PROLINE mają wzmocnioną konstrukcję i zostały wyposażone w uszczelnienie z wysokiej jakości gumy. Są zatem odporne na długotrwałe działanie olejów i smarów. Wszystkie opisywane tu modele mają zawór, który zapobiega wyciekom smarowidła oraz system odpowietrzający przestrzeń nad tłokiem. Urządzenia dostarczane są z dwoma rodzajami końcówek: sztywną i elastyczną. Maksymalne ciśnienie robocze smarownic to 55 barów. W smarownicach PROLINE znajdziemy też metryczne gwinty przyłączeniowe m10 x 1. W zestawie z nimi dostajemy wężyk 300 mm z końcówką 4-szczękową i stalową końcówkę 150 mm. Narzędzia przeznaczone są dla przemysłu ciężkiego, serwisów maszyn przemysłowych, budowlanych oraz samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Instrukcje obsługi samochodu najczęściej nie wspominają o konieczności smarowania wielu miejsc w samochodzie, nie wpływających bezpośrednio lub pośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Są nimi zawiasy w drzwiach, pokrywie bagażnika i klapie komory silnika, różne linki i cięgła, zamki drzwiowe itp. Co prawda większość linek ma wnętrza pancerza wyłożone teflonem lub podobnym tworzywem, jednak nigdy odrobina smaru nie zaszkodzi, zwłaszcza że niesmarowane linki ulegają korozji i mogą się zakleszczać a nawet – mogą stracić swoją pierwotną wytrzymałość. WARSZTAT

24 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 WARSZTAT NA ODWIECZNY PROBLEM Z AKUMULATOREM NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA NOCO Na liście czynności z serii „Przygotowanie samochodu do zimy” powinien znaleźć się akumulator. Najprostsze z nich to oczyszczenie klem i sprawdzenie dokręcenia śrub mocujących. Bardziej zapobiegliwi skonZbliża się zima, a wraz z nią mogą pojawić się trudności z rozruchem samochodu. To klasyka, ale dziś każdy kierowca może sobie pomóc w o wiele prostszy sposób. trolują jeszcze stan techniczny baterii i ewentualnie ją podładują, a w razie potrzeby kupią nową. Niemniej bez względu na włożony nakład pracy zawsze może dojść do awarii akumulatora - także z winy

25 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 WARSZTAT użytkownika - chociażby poprzez pozostawienie w zaparkowanym aucie włączonych świateł. Skutecznym, ale wymagającym zaangażowania innej osoby i samochodu, rozwiązaniem jest „pożyczenie prądu” za pomocą kabli rozruchowych. Dziś z taką sytuacją można uporać się samodzielnie i niemal od ręki. Z pomocą przychodzi firma NOCO, która od ponad stu lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących pro-

26 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 WARSZTAT blemów właśnie z akumulatorami samochodowymi. Chociaż jej produkty obecne są na rynkach całego świata, to niedawno zadebiutowały w Polsce i co najważniejsze w pełnej gamie. Zasada awaryjnego rozruchu rozładowanego akumulatora pozostaje bez zmian. Do jego klem należy podpiąć kable - czerwony z plusem i czarnym z minusem. Ale w urządzeniach NOCO z serii Boost rolę drugiej końcówki pełni rodzaj power banku. Znajdująca się w środku bateria litowa jest na tyle pojemna, że gwarantuje pełną moc nawet do 80 razy na jednym ładowaniu!Ponowne ładowanie urządzenia z serii Boost jest niezwykle proste. Można tego dokonać także podczas jazdy podłączając kabel do portu USB. W odpornej na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne obudowie zamontowano praktyczną latarkę LED. Można ją wykorzystać jako niezależne źródło światła. Cała konstrukcja została wyposażona z opatentowaną technologię chroniącą przed iskrzeniem i odwrotną polaryzacją.

27 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 WARSZTAT Gama urządzeń rozruchowych NOCO Boost do pojazdów z instalacją 12V składa się z pięciu modeli (GB20, GB40, GB50, GB70 i GB150). Różnice pomiędzy nimi sprowadzają się do pojemności - zarówno litowej baterii, jak i jednostki napędowej zamontowanej w samochodzie. Do silników wysokoprężnych zalecane są modele od GB40. W topowe rozwiązanie, GB150, wbudowano woltomierz. Urządzeniem tym, jak i GB70, dodatkowo można zasilać także inne urządzenia 12V, np. kompresor do pompowania kół. „Urządzenia rozruchoweNOCOBoost charakteryzują się niewielką budową. Dzięki temu łatwo znajdziemy dla nich miejsce w schowku czy bagażniku samochodu. Zbliżający się okres, to nie tylko zima, ale też i święta oraz związane z nimi prezenty. Warto więc rozważyć wybór jednego z nich na upominek dla zmotoryzowanych” – mówi Sławomir Gosławski, dyrektor sprzedaży na Wschodnią i Centralną Europę w NOCO Company. Sławomir Gosławski

28 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI CHAMPION LUBRICANTS PREZENTUJE OLEJ SILNIKOWY O NISKIEJ LEPKOŚCI DO NAJNOWSZYCH POJAZDÓW VOLKSWAGENA Trwała wydajność i ochrona CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE jest w pełni syntetycznym środkiem smarnym, który wykorzystuje wysokiej jakości oleje bazowe i zaawansowane dodatki, aby spełnić wymagania nowoczesnych silników VAG. Jego unikalny pakiet dodatków uszlachetniających spełnia wymagania VAG LongLife III, redukując proces starzenia się oleju i wydłużając okres między wymianami do 30.000 km lub dwóch lat. Niska lepkość nowego środka smarnego przyczynia się do zmniejszenia całkowitej emisji CO2 i pozwala na znaczną oszczędność paliwa w porównaniu z bardziej konwencjonalnymi 5W30. Jego formuła Mid-SAPS spełnia normy Euro 4, Euro 5 i Euro 6, zapewniając jednocześnie doskonałą ochronę układów oczyszczania spalin, a dokładniej filtrów cząstek stałych (DPF). Łączy w sobie doskonałą czystość i trwałość silnika, potwierdzoną podczas wymagających testów zużycia i czystości tłoka. Firma Champion Lubricants wprowadziła na rynek nowy olej silnikowy dla pojazdów Volkswagen Group (VAG), CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE. Nowy olej został opracowany z myślą o spełnieniu wymagań modeli Volkswagena, Audi, Seat i Skody od 2007 r., w których zastosowano oleje silnikowe o specyfikacji VW 504.00 i 507.00. Przy ponad 61 milionach pojazdów VAG działających w samej Europie, nowy olej oferuje niesamowite pokrycie rynku. Doskonałe pokrycie parków samochodowych i kompatybilność wsteczna Firma Champion Lubricants była w stanie szybko opracować nowy środek smarny i spełnić wysokie wymagania zarówno dla silników VAG, jak i nowoczesnych przepisów europejskich. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego oleju, VAG zaczyna zachęcać swoich oficjalnych partnerów serwisowych i konserwacyjnych do przejścia od serwisowania z 5W30 do 0W30, szczególnie w Europie Południowej i Wschodniej. Ta zmiana na 0W30 wynika nie tylko z oszczędności paliwa, ale również z kompatybilności wstecznej oleju. Nowe 0W30 firmy Champion jest odpowiednie dla wielu poprzednich specyfikacji VW, w tym 502.00, 503.00, 503.01, 505.00, 506.00 i 506.01. Na starcie, CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE będzie dostępny w większości standardowych rozmiarów olejów Champion, w tym 1L, 5L, 60L i 205L.

29 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI Champion Lubricants produkuje gamę światowej klasy olejów silnikowych i płynów przekładniowych do pojazdów VAG. Obecnie gama ta obejmuje oleje silnikowe 0W20, 5W30, 5W40 oraz gamę fachowo opracowanych płynów przekładniowych do skrzyń biegów ręcznych, automatycznych i z bezpośrednią zmianą biegów (DSG). Marka oferuje również gamę płynów hamulcowych, płynów chłodzących, środków do czyszczenia szyb oraz smarów, którym zaufały warsztaty i technicy na całym świecie. Willy Van Tichelen, kierownik techniczny produktu w firmie Champion Lubricants, powiedział: „Szybko zareagowaliśmy, opracowując 0W30, który jest kompatybilny z wieloma z 61 milionów pojazdów VAG działających obecnie w Europie. Przy tak dużych wymaganiach wobec oleju o niskiej lepkości konieczne było dla nas uzyskanie odpowiedniej mieszanki dodatków zapewniających właściwe smarowanie przy jednoczesnymspełnieniu wymagań dotyczących wydłużonych okresów między wymianami oleju VAG. Dzięki tak szybkiemu wprowadzeniu na rynek CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE, daliśmy dystrybutorom i warsztatom formułę jakości OEM, która wesprze warsztaty w zapewnieniu najlepszego w swojej klasie serwisu tego dużego parku samochodowego”. „Przez Volkswagena, Audi, Seata i Skodę widzimy silniki stawiane większym wymaganiom, z silnym dążeniem do oszczędności paliwa i redukcji emisji. Dzięki rygorystycznemu harmonogramowi testów zapewniliśmy, że nasz nowy środek smarny spełnia wyjątkowe normy wymagane dla tych silników. To zaangażowanie w innowacje w zakresie środków smarnych jest takim samym zaangażowaniem, jakie wykazujemy w naszej roli oficjalnego partnera w dziedzinie środków smarnych Mistrzostw Świata FIA Rallycross. Bez względu na to, czy są to pionierskie, czyste samochody osobowe, czy też pierwsze na świecie zawody rajdowe, Mistrz wspiera mistrzów”.

30 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI NOWY PRODUKT SPEEDLINE TRUCK: SLT 3698 (22,5X9,75”) Pojazdy do transportu przestrzennego umożliwiają optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w przypadku przewozu towarów o dużej objętości lub ponadprzeciętnych gabarytach. Przy takich ładunkach korzystna jest jednolita powierzchnia przylegania opon do nawierzchni, a koniecznością są równe powierzchnie ładunkowe. Wprowadzając felgę SLT 3698, SPEEDLINE TRUCK daje całkiem nową możliwość wyposażenia wszystkich osi ciągnika i naczepy w pojazdach do transportu objętościowego w koła kute ze stopów lekkich. Pozwala to na maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej przy zachowaniu dopuszczalnej wysokości łącznej wynoszącej 4 m. Zastosowanie kół kutych SPEEDLINE TRUCK ze stopu metali lekkich zamiast popularnych kół stalowych przekłada się na redukcję masy dochodzącą do 200 kg na jeden zestaw. Zmniejszenie mas oznacza mniejsze zużycie paliwa. Nowa felga SPEEDLINE TRUCK SLT 3698 w dobrze znanej jakości charakteryzującej koła kute ze stopu metali lekkich będzie dostępna z błyszczącą powierzchnią Diamond i otworem mocującym 32 mm. Presezzo/Włochy, 24.11.2020 – SPEEDLINE TRUCK uzupełnia swoją ofertę kół kutych o model SLT 3698 – pierwszą felgę ze stopów lekkich w rozmiarze 22,5x9,75” do samochodów ciężarowych, tak aby jeszcze lepiej sprostać potrzebom ciągników siodłowych do naczep wielkogabarytowych. Przykładowe połączenie kół kutych SPEEDLINE TRUCK z zestawem do transportu objętościowego: Ciągnik siodłowy oś przednia: SLT 3018 22,5x11,75” głębokość osadzenia obręczy 120, opony 355/50R22.5 oś tylna: nowe SLT 3698 22,5x9,75” z oponami 315/45R22.5 Naczepa/naczepa wielkogabarytowa wszystkie pozycje: SLT 3598 19,5x14,00” głębokość osadzenia obręczy 120, opony 425/55, 435/50 lub 445/45R19.5

31 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI O marce SPEEDLINE TRUCK SPEEDLINE TRUCK to marka felg do samochodów ciężarowych należąca do szwajcarskiej RONAL GROUP; jest jednym z głównych dostawców felg ze stopu metali lekkich do pojazdów użytkowych, przyczep i autokarów w Europie. Produkowane przez SPEEDLINE TRUCK felgi kute z metali lekkich znoszą największe na rynku obciążenia graniczne, zachowując jednocześnie niewielką masę. Wszystkie felgi są atestowane przez TÜV i posiadają homologację na rynek niemiecki. Więcej informacji: www.speedline-truck.com

32 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI Nowa oprawa warsztatowa LED firmy OSRAM sprawdzi się zarówno do oświetlenia ogólnego, jak i do czynności wykonywanych w komorze silnika lub podwoziu pojazdów. Dołączony statyw, osiągający maksymalną wysokość 1,75 m, na którym można umieścić lampę, umożliwi wygodną pracę przy podnośniku i precyzyjne skierowanie światła tam, gdzie będzie ono najbardziej potrzebne. LEDinspect Heli 1000 ma również wbudowany haczyk, dzięki czemu Doświetlenie podwozia podczas pracy na podnośniku jeszcze nigdy nie było tak proste. Za sprawą nowej lampy inspekcyjnej firmy OSRAM – LEDinspect Heli 1000 praca w warsztacie będzie komfortowa, a każdy zakamarek pojazdu idealnie widoczny. UNIWERSALNA LAMPA WARSZTATOWA OSRAM LEDINSPECT HELI 1000 daje jeszcze więcej możliwości montażu podczas prac wymagających obu rąk. Najważniejszym elementem i ogromną zaletą nowej lampy jest jej wielokierunkowa, regulowana głowica. Górna część lampy, składająca się z trzech ruchomych elementów przypominających śmigła helikoptera, umożliwia precyzyjne nakierowanie światła dokładnie tam, gdzie jest ono potrzebne. Od szerokiego kąta, jako oświetlenie ogólne w warsztacie czy

33 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI garażu, po precyzyjne doświetlenie poszczególnych elementów w podwoziu czy silniku. Dzięki możliwości regulowania natężenia oświetlenia możemy zapewnić sobie zarówno bardzo jasne światło, jak i nieco słabsze, ale za to na dłużej. Przy mocy zaledwie 10 W lampa ta zapewnia strumień świetlny 1000 lumenów lub o połowę niższy w trybie ekonomicznym, który pozwala na działanie nawet do 10 godzin. W oprawie umieszczono 57 diod o chłodnobiałej barwie światła 6000 K. Niezwykle wytrzymała i odporna obudowa o klasie ochrony IP44/IK06 zabezpiecza przed wnikaniem cząstek o średnicy≥1 mm, a także przed rozbryzgami wody ze wszystkich kierunków i silnym naciskiem. Ładowanie przez port micro USB trwa do 8 godzin. LEDinspect Heli 1000 to jedna z kilku wprowadzonych niedawno przez firmę OSRAM lamp inspekcyjnych. Wszystkie zostały skonstruowane tak, by jak najbardziej ułatwić pracę i uczynić ją komfortową w nawet najtrudniejszych warunkach i niedostępnych miejscach. Certyfikat CE i dwuletnia gwarancja to potwierdzenie jakości i wydajności produktów tej serii.

34 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 ANTYBAKTERYJNE FILTRY KABINOWE OFERUJĄ NOWY POZIOM OCHRONY Jeśli nauczyliśmy się czegokolwiek dzięki globalnej pandemii, to tego, że powietrze, którym oddychamy może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia - i to nie tylko w miejscach Firma Champion wprowadza na rynek wyjątkową technologię filtracji klasy premium, która neutralizuje ponad 99% zarazków i bakterii, pomaga zapobiegać rozwojowi pleśni, eliminuje przykre zapachy oraz sprzyja zwiększonej wydajności i niezawodności układów klimatyzacji samochodów. publicznych, ale także w zamkniętych przestrzeniach, gdzie zużyte powietrze jest stale w obiegu, a zachowanie dystansu społecznego może nie być możliwe. NOWOŚCI Kultowa marka Champion® rozszerza swoją ofertę części samochodowych o nową innowacyjną gamę filtrów kabinowych.

35 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI Przykładem tego są nasze samochody. Każdy samochód osobowy może stać się pułapką dla bakterii, zarazków i alergenów, jeśli nie ma odpowiedniego dopływu świeżego, przefiltrowanego powietrza. Dobra wiadomość jest taka, że większość nowoczesnych samochodów jest wyposażona w co najmniej jeden filtr kabinowy, który usuwa kurz, pyłki i inne zanieczyszczenia oraz zapobiega rozwojowi pleśni w układzie wentylacji. Epidemia COVID-19 zwróciła uwagę użytkowników nie tylko na znaczenie filtrów kabinowych, ale także na dostępność nowej, najwyższej generacji filtrów zaprojektowanych w celu neutralizacji zarazków i bakterii. – Rozwój pandemii rodzi pytania o to, w jaki sposób możemy chronić się przed wdychaniem skażonego powietrza, zarówno w domu, w miejscu publicznym, jak i w samochodzie - powiedział Alexis Golin, Director Maintenance Products, EMEA, kultowej marki produktów motoryzacyjnych Rozszerzona gama produktów marki Champion® obejmuje elementy układu hamulcowego i zapłonowego, oświetlenie oraz filtry.

36 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI Champion®. – Przed COVID-19 wielu konsumentów nawet nie wiedziało, że ich pojazdy są wyposażone w filtry kabinowe. Obecnie wzrasta świadomość tego, jak odpowiedni typ filtra może pomóc lepiej chronić ich zdrowie. Firma Champion wprowadziła na rynek unikalną technologię filtracji premium, która neutralizuje ponad 99% zarazków i bakterii, pomaga zapobiegać pleśni, eliminuje przykre zapachy i sprzyja zwiększonej wydajności oraz niezawodności systemu klimatyzacji pojazdu. Nowe filtry kabinowe Champion BacterStop® wykorzystują technologię antybakteryjną, aby zapewnić najbardziej efektywną filtrację, co potwierdzają testy laboratoryjne. Filtry te są obecnie szeroko dostępne u wiodących dostawców części samochodowych i w warsztatach. Prawidłowa wymina filtra Jak każdy filtr paliwa, powietrza lub oleju również filtr kabinowy w końcu ulegnie zatkaniu. Gdy to nastąpi, filtr może zacząć utrudniać przepływ powietrza i wentylację kabiny, potencjalnie prowadząc do rozwoju pleśni, nieprzyjemnych zapachów i zwiększenia obecności bakterii, alergenów i innych zanieczyszczeń. W zależności od “Przed wybuchem epidemii COVID-19 wielu konsumentów nawet nie wiedziało, że ich pojazdy są wyposażone w filtry kabinowe. Obecnie wzrasta świadomość użytkowników, jak odpowiedni typ filtra może pomóc lepiej chronić ich zdrowie” - Alexis Goslin, Director Maintenance Products, EMEA.

37 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI tego ile jeździmy, filtr kabinowy może wymagać wymiany raz do roku lub – co bardziej prawdopodobne – co 20 000 do 24 000 kilometrów. Należy sprawdzać filtr przynajmniej raz na sześć miesięcy ze względu na możliwość zagrożenia dla zdrowia. Kilka szybkich wskazówek dotyczących wyboru odpowiedniego filtra: Standardowe filtry kabinowe mogą nie neutralizować wszystkich bakterii i zarazków. W obecnej sytuacji utrzymanie układu oddechowego w optymalnej kondycji zdrowotnej ma kluczowe znaczenie, dlatego należy poważnie rozważyć wyposażenie swojego samochodu w filtry Champion BacterStop. Filtry kabinowe są specyficzne dla każdego pojazdu, dlatego należy upewnić się, że mamy prawidłowy numer filtra dla danego modelu i roku produkcji swojego samochodu. Pomoże to zapewnić łatwą instalację i właściwe dopasowanie. Większość filtrów kabinowych znajduje się za schowkiem, pod deską rozdzielczą lub w komorze silnika wzdłuż grodzi. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi. Podczas sprawdzania i / lub wymiany filtra kabinowego zalecane jest również oczyszczenie wnętrza obudowy filtra. W ramach dalszych środków ostrożności należy rozważyć oczyszczenie środkiem antybakteryjnym wszystkich dostępnych powierzchni kanałów wentylacyjnych za każdym razem, gdy czyścimy wnętrze pojazdu. Treść zawarta w tym artykule służy wyłącznie do celów informacyjnych i nie powinna być wykorzystywana zamiast profesjonalnej porady od certyfikowanego technika lub mechanika. W przypadku konkretnych pytań lub wątpliwości dotyczących któregokolwiek z tematów tutaj poruszonych firma Champion zachęca do skonsultowania się z certyfikowanym technikiem lub mechanikiem. W żadnym przypadku firma nie będzie ponosiła odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody spowodowane wykorzystaniem jakichkolwiek treści. O Tenneco Tenneco jest jedną z wiodących, globalnych firm projektujących, wytwarzających i sprzedających produkty motoryzacyjne dla odbiorców OEM oraz rynku części zamiennych, która w 2019 r. osiągnęła przychody w wysokości 17,5 mld USD i zatrudnia ok. 78 tys. pracowników pracujących w ponad 300 lokalizacjach na świecie. Cztery grupy biznesowe firmy - Motorparts, Ride Performance, Clean Airi Powertrain - dostarczają rozwiązania technologiczne dla zróżnicowanych rynków globalnych, w tym dla samochodów osobowych, ciężarowych, terenowych, pojazdów przemysłowych oraz dla sektora sportów motorowych i rynku wtórnego.

38 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI NOWE ZASTOSOWANIA W OFERCIE FILTRÓW POWIETRZA PZL SĘDZISZÓW Spośród nowych referencji, polski producent wyszczególnia pozycje takie, jak: •WA50391 do samochodów marek JAGUAR: E-PACE / 17-, LAND ROVER: DISCOVERY SPORT / 14-, FREELANDER II / 06-, RANGE ROVER EVOQUE / 11-, Spółka PZL Sędziszów poinformowała o wprowadzeniu do oferty kolejnych zastosowań w gamie filtrów do samochodów osobowych. Tym razem są to filtry powietrza do pojazdów marek takich jak BMW, Jaguar, Land Rover, Skoda, Audi, Hyundai czy Volkswagen. •WA59395 do samochodów marek RENAULT: ESPACE V / 15-, MEGANE IV / 15-, SCENIC IV/ GRAND SCENIC / 16-, TALISMAN / 15-, •WA53241 do samochodów marek HYUNDAI i20 / 09-, ix20 / 10 -, KIA MOTORS: SOUL I (AM) / 09-, VENGA / 10-,

39 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI •WA59271 do samochodów marek DACIA: DOKKER / 12-, DUSTER I / 10-, DUSTER II / 18-, LODGY / 12-, LOGAN/MCV II / 13-, SANDERO II / 13-, LADA (VAZ) : LARGUS / 12-, VESTA / 15-, X-RAY / 16-, RENAULT: ARKANA / 19-, CAPTUR (J5, H5) / 13-, CLIO IV / 12-, DOKKER / 12-, DUSTER / 10-, DUSTER II / 18-, KAPTUR (RUSSIA) / 16-, LODGY / 12-, LOGAN II / 13-, SANDERO II / 13- •WA50533 do marki LAND ROVER: FREELANDER II / 06-, ​•WA59461 do marki BMW: SERIA 1 (F20/F21) / 11-, SERIA 2 (F22, F23, F87) | 14-, SERIA 3 (F30, F31) / 11-, SERIA 3 GT (F34) / 13-, SERIA 4 (F32/F33) / 13-. Wszystkie nowe referencje w gamie filtrów (także do maszyn rolniczych) można zakupić bezpośrednio u producenta lub za pośrednictwem krajowych dystrybutorów marki PZL Sędziszów. Pełna lista filtrów znajduje się w internetowym katalogu pod adresem: https://bit.ly/3qXCftY

40 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI PHILIPS WYCZAROWAŁ WIĘCEJ ŚWIATŁA NA DRODZE Historia żarówek halogenowych sięga lat 60. ubiegłego wieku. Od tego czasu segment oświetlenia pojazdów przeszedł kilka rewolucji, w ich miejsce pojawiły się lampy ksenonowe czy diody LED. Pomimo to tradycyjna żarówka wciąż jest najpopularniejszym źródłem światła. Może się wydawać, że ich producenci wyczerpali już wszystkie pomysły na jej udoskonalenie. Nic bardziej mylnego, bowiem konstruktorom niezmiennie przyświeca cel - zapewnić kierowcy jak najlepsze oświetlenie drogi. Zgodnie z tą ideą marka Philips przebudowała swoje portfolio żarówek Czy można jeszcze coś poprawić w konstrukcji samochodowych żarówek halogenowych? Przykład odnowionych modeli w ofercie marki Philips udowadnia, że tak! halogenowych. RacingVision GT200 zyskała wydajność rzędu 200 procent (w porównaniu do wymaganego prawem minimum wynoszącego 107 metrów) i dodatkowy zasięg 80 metrów. W odnowionej gamie znalazły się także X-tremeVision Pro150 i WhiteVision ultra. „Marka Philipsma ponad stuletnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji oświetlenia samochodowego. W naszych pracach nieustannie dążymy do stworzenia żarówki halogenowej, która połączy jednocześnie jasne światło, optymalną wiązkę i długi okres żywotności. Mierzymy się przy

41 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2020 NOWOŚCI tym z prawami fizyki, których granice systematycznie przesuwamy. Dziś mając w ofercie kilka modeli żarówek, w każdej uwypuklamy inne cechy użytkowe. Dajemy tym samym kierowcommożliwość wyboru odpowiedniej do ich potrzeb i oczekiwań” - mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips. Nowa żarówka halogenowa Philips X-tremeVision Pro150 wyróżnia się jaśniejszym do 150 proc. światłem* przy jednocześnie dłuższej o 70 metrów wiązce. Temperatura barwowa wynosi 3400 K. W tym przypadku wyższe parametry użytkowe nie zmniejszyły żywotności, która dla H4 wynosi 540, a dla H7 450 godzin. Jak tego dokonano? U podstawy leżą dwa elementy. Stosowane od ponad 60 lat w żarówkach Philips szkło kwarcowe wykonano według nowej technologii Diamond Precision. Pozwala ona uzyskać jeszcze lepszą przepustowość światła, zaś gradientowa powłoka - ukształtowanie rozkładu wiązki na drodze. Dodatkowo dzięki domieszce Ceru ma też właściwości pochłaniające promieniowanie UV. A tym samym chroni stronę plastikowych kloszy reflektorów przed żółknięciem. Drugim elementem jest unikalna mieszanka gazów szlachetnych. Jej dokładny skład okryty jest tajemnicą, wiadomo, że zawiera ksenon i krypton. Zastosowanie wspomnianego szkła kwarcowego pozwala na wtłoczenie gazu pod ciśnieniem aż 15 barów!

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=