e-Auto Service Manager 10/2020

31 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2020 WARSZTAT przekładnie hybrydowe mają o około 2 litry mniej oleju z powodu pominięcia przemiennika momentu obrotowego / konwertera hydrokinetycznego - w porównaniu do konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, które mają około 10-11 litrów. Mniejsza objętość oleju nie tylko wymaga intensywniejszego chłodzenia, ale także ma mniejszą możliwość absorbowania ścieru z wewnętrznych elementów przekładni, a co za tym idzie ulega szybszemu zanieczyszczeniu. Wymiana oleju przekładniowego w pojazdach hybrydowych wymaga dodatkowych kroków bezpieczeństwa Wymiana oleju przekładniowego w pojazdach hybrydowych różni się od wymiany w konwencjonalnych pojazdach w kilku ważnych punktach. Podczas pracy przy pojeździe hybrydowym należy wziąć pod uwagę następujące dodatkowe kroki bezpieczeństwa: 1. Przestrzeń wokół pojazdu musi być odpowiednio odgrodzona / odseparowana. Miejsce pracy i pojazd muszą zostać odpowiednio oznakowane. Na pojeździe powinien być umieszczony żółty znak ostrzegawczy o stanie wysokiego napięcia „System wysokiego napięcia aktywny”. 2. Następnie wtyczka serwisowa / bezpieczeństwa wysokiego napięcia powinna zostać wyciągnięta i odblokowana. Rozładowanie kondensatorów w elektronice mocy i wyłączenie systemu trwa co najmniej pięć minut. 3. Złącze wtyczki serwisowej powinno się zabezpieczyć  i dołączyć  informację o dezaktywacji systemu, aby zapobiec nieautoryzowanemu włączeniu.  Przy złączu powinna zostać umieszczona informacja „System zabezpieczony przed ponownym włączeniem”. 4. Po pomyślnym sprawdzeniu braku napięcia, żółty znak ostrzegawczy o wysokim napięciu można zastąpić zielonym znakiem „Układ wysokiego napięcia nieaktywny”. 2) Wyłącz układ wysokiego napięcia. Uwaga: Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami producenta i poczekaj, aż system się wyłączy! 3) Po udanej dezaktywacji układu wysokiego napięcia, przymocuj zieloną tabliczkę z oznakowaniem stanu wysokiego napięcia.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=