E-Modern Office Manager 4/2018

PANORAMA 18 e-MODERN OFFICE MANAGER 04 / 2018 Nestlé to największy na świecie producent żywności. Założona w 1866 roku w Szwaj- carii firma działa w naszym kraju od 25 lat. Początkowo promowała tu dwa produkty – kawę Nescafé oraz napój czekoladowy Ne- squik. Z czasem asortyment zdecydowa- nie się rozrósł, a od dwóch dekad w Polsce funkcjonuje także dział Nestlé Professional, zaopatrujący szeroko rozumiany segment out-of-home: restauracje, hotele, stacje benzynowe i biura. Zapytaliśmy Daniela Alavi, Menadżera Produktu ds. Napojów Nestlé Professional Poland, jak najlepiej zadbać o kawę w biurze. Jakie modele zaopatrywania biura w produkty kawowe są obecne na współczesnym rynku? Który z nich jest według Pana najlepszy? Na rynku funkcjonują równolegle różne modele zaopatrywania biura w produk- ty kawowe. W tym najbardziej klasycz- nym przedsiębiorca kupuje i konfiguruje ekspres, w razie potrzeby kontaktuje się z serwisem, czeka na jego reakcję i płaci za ewentualne naprawy pogwarancyjne. W nieco bardziej nowoczesnym wariancie biuro wynajmuje lub dzierżawi urządzenie, płacąc za nie określoną stawkę. Umowa tego rodzaju często zobowiązuje najemcę do kupowania produktów kawowych od dostawcy ekspresu w ustalonych ilościach. Najbardziej korzystny dla przedsiębior- ców jest w mojej ocenie model, w któ- rym działa Nestlé Professional. Ekspres udostępniamy i serwisujemy zupełnie za darmo – z przekonaniem, że tego rodzaju inwestycja w partnera sfinansuje się dzię- ki produktom, które będzie od nas kupo- wać – ich cena obejmuje również koszty obsługi. Rozwiązanie jest atrakcyjne z kilku przyczyn. Po pierwsze, nie wymaga zamro- żenia kapitału klienta na początku ani na żadnym innym etapie współpracy. Po dru- gie, w oczywisty sposób zależy nam, żeby urządzenia były sprawne bez przerwy – ze- psuty ekspres nie pozwala zużywać pro- duktów, ze sprzedaży których czerpiemy przecież zyski. Dlatego serwis działa bły- skawicznie – po zgłoszeniu awarii technicy przyjeżdżają tego samego lub następnego dnia. Fakt, że odpowiedzialność za stan techniczny urządzeń leży po naszej stronie i zajmujemy się wszystkim kompleksowo, sprawia, że klient jest w bardzo komforto- wej sytuacji. Nie musi martwić się, co będą pić pracownicy gdy ekspres się zepsuje, nie marnuje czasu na telefony i kurierów oraz – co w przypadku większych organiza- cji może przełożyć się na znaczne oszczęd- ności – nie płaci za naprawę urządzeń. Gdy w biurowcu działa ich kilkanaście, niespo- dziewane wydatki związane z ich serwiso- waniem mogą nadwerężyć budżet. KAWA W BIURZE WEDŁUG Nestlé Dostęp do kawy stanowi jedną z ważnych wizerunkowo potrzeb pracowników biurowych. Paradoksalnie, wraz z dynamicznym rozwojem rynku jej zaspoko- jenie staje się coraz bardziej skomplikowane - rośnie liczba firm oferujących obsługę w tym zakresie, wybierać można więc z długiej listy ekspresów i pro- duktów. O kawowe porady dla office managerów poprosiliśmy przedstawi- ciela Nestlé Professional.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=