e-Auto Service Manager 6/2020

30 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2020 NOWOŚCI WIĘCEJ POMP PALIWA OD DENSO Nowe pompy paliwa mają 17 dodatkowych zastosowań w 94 tys. pojazdów i zastępują 7 numerów części OE. Rozszerzenie obejmuje pojazdy marek Lexus i Toyota. Informacje o nowych częściach można znaleźć w e-katalogu DENSO i w katalogu TecDoc, a szczegóły dotyczące zastosowań znajdują się w poniższej tabeli: Jak działają? Zadaniem elektrycznej pompy paliwa jest dostarczenie paliwa pod wysokim ciśnieniem ze zbiornika do silnika, w zależności od wymogów zastosowania pojazdu. Paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy, które wtryskują je do cylindrów silnika. Wyróżnia się dwa rodzaje pomp paliwa: pompę liniową oraz pompę znajdującą się wewnątrz zbiornika. Pompa wewnątrzzbiornikowa (umieszczana w zbiorniku paliwa) jest obecnie najczęściej stosowana. Umiejscowienie wewnątrzzbiornikowej pompy paliwa umożliwia zmniejszenie hałasu wytwarzanego przez silnik elektryczny pompy paliwa. Zapewnia również prawidłowe zasilenie pompy paliwem, smarując i chłodząc jej silnik Gdy wirnik wewnątrzzbiornikowej pompy paliwa pracuje, łopatka porusza się wokół wirnika, tworząc ruch wirowy wewnątrz pompy. Paliwo przepływa wokół silnika pompy, zwiększając ciśnienie i otwiera zawór zwrotny, a paliwo jest DENSO rozszerzyło ofertę pomp paliwa o 2 nowe numery części jakości OE. kierowane do przewodu paliwowego Ze względu na stosowanie silników o dużej pojemności skokowej cylindra, coraz bardziej potrzebne są pompy paliwa o większej pojemności. Objętość wypływu tych pomp musi zatem być regulowana, aby dostosować ją do warunków pracy silnika. Jest to możliwe dzięki technologii turbinowej wewnątrzzbiornikowej pompy paliwa. Najczęstsze usterki Najczęstszą przyczyną awarii wewnątrzzbiornikowej elektrycznej pompy paliwa jest zanieczyszczenie zbiornika paliwa brudem i rdzą. Konieczne jest zatem, aby zamiennik pompy paliwa został zainstalowany w czystym zbiorniku paliwa. Inną częstą przyczyną awarii wewnątrzzbiornikowej elektrycznej pompy paliwa są niesprawne połączenia elektryczne, takie jak obluzowane połączenia, niedostateczne uziemienie lub zbyt niskie napięcie podawane do pompy w wyniku przegrzania styków. Do najczęstszych objawów usterki pompy paliwa należą:

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=