e-Auto Service Manager 5/2021

PULS BRANŻY 13 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2021 HYBRITECH® - NOWA TECHNOLOGIA POLSKIEGO PRODUCENTA KLOCKÓW HAMULCOWYCH Skutkuje to naturalnym wzrostem oczekiwań co do układu hamulcowego, który musi równie skutecznie auto wyhamowywać. Firma TOMEX Hamulce wprowadziła w ostatnim czasie kolejną modyfikację do swojej produkcji – technologię HybriTech®. Jest to wysokowydajna metoda hybrydowego prasowania klocków hamulcowych do samochodów osobowych, polegająca na stosowaniu podczas jednego cyklu prasowania dwóch faz: • faza 1, prasowanie w temperaturze otoczenia, • faza 2, prasowanie na gorąco w temperaturze 200°C. Z uwagi na stale rosnące wymagania stawiane producentom okładzin ciernych, materiał stosowany do ich produkcji ulega ciągłym modyfikacjom. Samochodom oferowanym przez koncerny, co roku przybywa koni mechanicznych, nawet gdy downsizing jest już nieodzownym elementem przy projektowaniu nowych jednostek napędowych. Dzięki temu wydajność wzrasta do 250% w stosunku do prasowania na tradycyjnej prasie hydraulicznej. Zastosowanie tej hybrydowej technologii jest rozwiązaniem stosunkowo młodym i unikatowym, a wprowadzenie jej przez firmę TOMEX Hamulce wymagało również modernizacji stosowanego do tej pory składu materiału ciernego, a także zmian parametrów technologicznych sporządzania i formowania kompozytów. Przyczyniło się to jednocześnie do wzrostu trwałości, stabilności oraz skuteczności produkowanych klocków hamulcowych. Z uwagi na stale rosnące wymagania stawiane producentom okładzin ciernych, mat stosowany do ich produkcji ulega ciągły modyfikacjom. Samochodom oferowanym przez konc co roku przybywa koni mechanicznych, nawet gdy downsizing jest już nieodzownym elementem projektowaniu nowych jednostek napędowych. Wzrost mocy [KM] silników w nowych autach (1998-2019) Segment Średnia moc [KM] silnika [rok 2019] Średnia moc [KM] silnika [rok 1998] Zmiana [%] A 70,6 35,2 101% B 90,1 72,1 25% C 127,6 83,4 53% D 175,2 98,8 77% E 221,4 179,8 23% F 355 282,3 26% Źródło: IBRM Samar Skutkuje to naturalnym wzrostem oczekiwań co do układu hamulcowego, który musi ró skutecznie auto wyhamowywać. Fir a TOMEX Hamulce wprowadziła w ostatnim czasie ko modyfikację do swojej produkcji – technologię HybriTech®. Jest to wysokowydajna me hybrydowego prasowania klocków hamulcowych do samochodów osobowych, polegająca stosowaniu podczas jednego cyklu prasowania dwóch faz: - faza 1, prasowanie w temperaturze otoczenia, - faza 2, prasowanie na gorąco w temperaturze 200°C. Dzięki temu wydajność wzrasta do 250% w stosunku do prasowania na tradycyjnej p hydraulicznej. Zastosowanie tej hybrydowej technologii jest rozwiązaniem stosunkowo młod unikatowym, a wprowadzenie jej przez firmę TOMEX Hamulce wymagało również moderni stosowanego d t j pory składu materiału ciernego, a także zmian parametrów te hnologicz

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=