e-Auto Service Manager 5/2020

28 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2020 WARSZTAT sokiej temperaturze roboczej. Gazy te są efektem spalania żywic znajdujących się w materiale ciernym klocka. Mogą one spowodować zmniejszenie współczynnika tarcia pomiędzy tarczą a klockiem, co prowadzi do zmniejszenia skuteczności hamowania, zwanego również efektem fadingu. Z uwagi na fakt, iż tarcze nawiercane najlepiej odprowadzają wodę i gazy, dlatego są najczęściej stosowane w samochodach sportowych. Dobry wygląd i kontrola wzrokowa Dodatkowo, nacięcia na powierzchni hamującej ułatwiają warsztatom ocenę stanu tarcz. „Nacinane rowki pozwalają na bezpośrednią i natychmiastową kontrolę zużycia. Jeśli któryś całkowicie zaniknie, to znaczy, że zalecana minimalna grubość została osiągnięta i tarcza musi zostać wymieniona na nową”, doradza Moretti. Wzory nawierceń i nacięć na tarczach mają również dodatkowy atut dla kierowców. „Tarcze z obrobionymi powierzchniami hamującymi w porównaniu ze zwykłymi tarczami nadają samochodom niepowtarzalny, charakterystyczny wygląd”, wyjaśnia Moretti. „Tarcze nawiercane krzyżowo są popularne wśród entuzjastów sportowej jazdy, ponieważ mają agresywny wygląd. Z kolei wzory nacinane oferują bardziej klasyczny, elegancki styl”. Liczy się jakość Oprócz wydajności i walorów estetycznych, istotne jest zastanowienie się nad wyborem producenta poszczególnych elementów układu hamulcowego.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=