e-Auto Service Manager 11/2021

7 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2021 Czy funkcjonowanie warsztatu zmieniło się jakoś ze względu na pandemię? Zmieniło się kilka rzeczy. Dużo firm przeszło na pracę zdalną, zmniejszyła się liczba wyjazdów służbowych i dojazdów do pracy, a w efekcie liczba zdarzeń drogowych. W lockdownie mieliśmy około 30-40 proc. mniej zleceń. Były też momenty, kiedy doświadczaliśmy ograniczonej dostępności części. Do dziś zdarza się zresztą, że ze względu na sytuację na świecie trzeba na coś czekać kilka tygodni albo i miesięcy. Na płynącą do nas z Azji maskę do Hyundaia czekaliśmy 3 miesiące. Kolejna rzecz to pogorszenie kontaktu z ubezpieczycielami. Ich pracownicy byli mniej dostępni niż wcześniej, a w efekcie trudniejsze niż zwykle było pozyskanie jakichkolwiek informacji. Od 3 lat jesteśmy serwisem niezależnym, bez podpisanych stałych umów z towarzystwami ubezpieczeń. W związku z tym każdorazowo przesyłamy do weryfikacji kosztorysy i zakresy napraw po zdarzeniach objętych ubezpieczeniem. W epidemii jakikolwiek kontakt był i nadal jest utrudniony. Dlaczego zdecydowaliście się na uniezależnienie od stałej współpracy z ubezpieczalniami? Teoretycznie na korzyść współpracy z ubezpieczycielami przemawia „kierowalność” ubezpieczonych do warsztatu, z którym towarzystwo ma umowę. Punkt przyjęć-wydań WYWIAD

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=