E-Auto Service MAnager 8/2025

PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2025 Otwiera to drogę do wdrażania rozwiązań, które do tej pory były dostępne wyłącznie w nowych modelach. Kluczową rolę odgrywa tu jednolita, nowoczesna architektura sprzętowa, która pozwala producentom swobodnie budować nowe modele samochodów bez konieczności tworzenia oprogramowania za każdym razem na nowo. Nowoczesne, platformowe podejście do projektowania oprogramowania jest skalowalne, reużywalne i otwarte na nowe funkcje. Elastyczne funkcje i subskrypcje Dla kierowców jednym z najbardziej obiecujących kierunków rozwoju SDV jest możliwość elastycznego korzystania z funkcji samochodu – bez konieczności kupowania ich na stałe. Zamiast inwestować w drogi pakiet już przy zakupie, użytkownik może najpierw przetestować wybrane rozwiązania, jak np. system parkowania czy usługa jazdy autonomicznej, i dopiero później zdecydować o ich wykupieniu. Możliwe jest też aktywowanie konkretnych funkcji tylko wtedy, gdy są potrzebne – na przykład na czas wakacyjnego wyjazdu, kiedy przez długą trasę można skorzystać z jazdy wspomaganej, by zredukować zmęczenie. Niektórzy producenci oferują także subskrypcje zwiększające moc silnika. – Z perspektywy producenta to podejście oznacza nie tylko wygodę dla użytkownika, ale też realne oszczędności. Ujednolicona platforma sprzętowa może być wykorzystywana w wielu modelach, a zróżnicowanie oferty odbywa się na poziomie software’u – tańszego, szybszego w produkcji i łatwego do modyfikacji. To otwiera drogę do nowych modeli biznesowych i budowania trwalszych relacji z klientami – dodaje Łukasz Okoń.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=