E-Auto Service MAnager 8/2025

PULS BRANŻY 7 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2025 4. Zapewnienie wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa oraz informacji dotyczących bezpieczeństwa Praca przy silnikach wysokonapięciowych stawia przed warsztatami nowe wyzwania w zakresie bezpieczeństwa. Przede wszystkim warsztaty muszą zapewnić każdemu pracownikowi środki ochrony indywidualnej. Obejmuje to rękawice elektroizolacyjne, osłony twarzy i ogólną odzież ochronną, przydatne mogą być również izolowane drążki pomocnicze w awaryjnych sytuacjach. Warto pamiętać, że obowiązują przepisy dotyczące środków ochrony indywidualnej , aby mogły być dopuszczone do prac przy układach wysokiego napięcia. Na przykład w Europie kryteria dla tego typu odzieży ochronnej określa dyrektywa 89/686/EWG w sprawie środków ochrony indywidualnej. Narzędzia, którymi na co dzień posługują się pracownicy warsztatów naprawy samochodów elektrycznych, również muszą być pokryte materiałami izolacyjnymi. Ponadto precyzyjne i jednoznaczne oznakowanie w obszarze wysokiego napięcia oraz widoczne ustawienie i zawieszanie materiałów informacyjnych zwiększają bezpieczeństwo pracy. 5. Zapewnienie zapasu komponentów Samochód jest w warsztacie, urządzenie diagnostyczne wykryło usterkę, narzędzia izolowane są gotowe do użycia – brakuje jedynie części zamiennej. Ale i w tym przypadku warsztaty muszą zmienić podejście i odpowiednio się przygotować. Wynika to z faktu, że wielu dealerów nadal specjalizuje się w częściach do samochodów spalinowych. Znalezienie hurtowni, która dysponuje ofertą części zamiennych do samochodów elektrycznych, które można zamówić w krótkim czasie, nie jest łatwym zadaniem – szczególnie gdy w warsztacie stoją samochody elektryczne różnych producentów. Dlatego systematycznie poszerzamy naszą ofertę wysokiej jakości komponentów do samochodów elektrycznych i wprowadzamy je na Polski rynek. W stronę przyszłości z własnym warsztatem naprawy samochodów elektrycznych Przystosowanie warsztatu do elektromobilności wymaga szkoleń, sprzętu i infrastruktury – a także inwestycji. W rzeczywistości eksperci szacują, że koszty inwestycji mogą wynieść średnio kilka tysięcy euro. Według Statista globalny udział rynku do roku 2029 może wzrosnąć do 990,4 mld USD. W perspektywie średnioterminowej, inwestycja w rozbudowę własnego warsztatu na potrzeby napraw samochodów elektrycznych może zwrócić się z dużą nawiązką.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=