PULS BRANŻY 16 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2025 DOBRY MECHANIK WIE, CZEGO NIE PRZEOCZYĆ Są takie elementy i części w samochodzie, o których kierowcy po prostu nie pamiętają. Kiedy w warsztatach motoryzacyjnych pada pytanie o ostatnią kontrolę czy wymianę – zapada niezręczna cisza. Mechanicy przestrzegają właścicieli aut, aby niektórych rzeczy nie odkładać na “kiedyś”, ponieważ potem problemy stają się poważne i przede wszystkim kosztowne. Niektóre czynności serwisowe w samochodach są rzadziej wykonywane, a jeszcze inne w ogóle. W efekcie, po długotrwałym zaniedbaniu, przyczyniają się do coraz poważniejszych usterek. Na pytanie o regulację luzów zaworowych wielu kierowców odpowie pytaniem: a to coś takiego jeszcze się robi? Natomiast zakłady regeneracji i napraw silników mają całe stosy głowic, które uległy pęknięciu z powodu zaniedbania w tym temacie. W wielu silnikach wciąż mamy mechaniczną regulację zaworów, szczególnie istotną przy zasilaniu autogazem. – Zaniedbania w kontroli luzu zaworowego są najczęstszą przyczyną problemów z silnikami na gaz. Początkowo objawią się często ignorowaną kontrolką check engine, potem głośną pracą silnika, w końcu delikatnym poszarpywaniem, aż doprowadzą do wypadania zapłonów. W ostateczności silnik trafia na stół warsztatu mechanicznego, ale jest już za późno. Naprawa głowicy jest czasochłonna i kosztowna – przestrzega Adam Lehnort, ekspert należącej do firmy Moto-Profil sieci ProfiAuto. Zapomniane świece zapłonowe I takich przypadków, kiedy zaniedbanie jednej z zapomnianych czynności serwisowych przeradza się w narastający z czasem problem, aż dochodzi do kosztownej awarii, jest wiele. – Podobnie jest ze świecami zapłonowymi. O oleju, filtrze powietrza ZIGNORUJESZ TO? DOSTANIESZ PO KIESZENI!
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=