E-Modern Office Manager 6/2018

PANORAMA 4 e-MODERN OFFICE MANAGER 06 / 2018 Employer branding kluczem do sukcesu 200 proc. – o tyle według badań przepro- wadzonych przez firmę Glassdoor wzrasta szansa na zatrudnienie wartościowych, tzn. niezawodnych i efektywnych pracowni- ków w firmach inwestujących w employer branding. Hasło to na stałe weszło do HR- -owego słownika. Coraz więcej firm, nie tylko największych, światowych gigantów rozumie, że działania pozwalające zbudo- wać w oczach potencjalnych pracowni- ków spójną, a przede wszystkim pozytyw- nie kojarzącą się markę pracodawcy, są tak samo ważne w osiągnięciu sukcesu, jak np. przemyślane działania marketingowe, bądź skrojona na miarę strategia rozwoju. Firmy również coraz chętniej w działania employer brandingowe angażują swoich obecnych pracowników. To oni bowiem są najbardziej wiarygodnymi ambasadorami danej marki. – Szczególnie ta osoba, która rozpoczynała w danej firmie karierę od naj- niższego szczebla, a po pewnymczasie zaję- ła wysoko pozycjonowane, np. kierownicze stanowisko, jest najlepszym przykładem na to, że dane miejsce daje szansę na rozwój i stwarza na tyle komfortowe warunki, że pracownicy podejmują decyzję o pozosta- niu w firmie na dłużej i czują satysfakcję z wykonywanej pracy – zauważa Agniesz- ka Surowiec, Dyrektor ds. HR i Komunikacji w Intrum. Działania employer brandingowe wspierają prowadzone w firmie procesy rekrutacyjne i co więcej – w poszukiwaniu nowych pracowników mogą być bardziej skuteczne, niż rekrutacja tradycyjnie rozu- miana, np. ta w postaci umieszczania ofert pracy na dedykowanych portalach. Jak dodaje Agnieszka Surowiec, działania pozwalające zbudować markę pracodaw- cy obniżają koszty prowadzenia rekrutacji oraz skracają czas trwania tego procesu. Wyniki badania firmy Glassdoor pokazu- ją, że employer branding przyczynia się do zwiększania satysfakcji i zaangażowania pracowników w wykonywane obowiązki, (a tym samym ma wpływ na wzrost sa- tysfakcji klientów), zwiększa ich lojalność, także w czasach trudnych dla firmy, co jed- REKRUTACJA 2.0, CZYLI, CZEGO OCZEKUJE PRACOWNIK, A CO MOŻE ZAOFEROWAĆ PRACODAWCA Czy portale z ofertami pracy, które są źródłem kandydatów dla firm planują- cych zwiększyć zatrudnienie, w przyszłości nie będą już tak popularne jak dzi- siaj? Czy rozmowa rekrutacyjna przestanie być postrzegana jako stresujący sprawdzian i zmieni się w spotkanie, na którym to pracodawca będzie starał się przekonać potencjalnego pracownika, że warto zasilić szeregi jego firmy? To scenariusz, który może spełnić się już niebawem. Rynek pracy, na którym to obecnie pracownik dyktuje warunki, strategie employer branding, na czele z nowymi technikami rekrutacji i onboardingiem, coraz częściej wykorzysty- wane przez działy HR, sprawiają, że proces związany z poszukiwaniem pra- cowników zmienia swoje oblicze.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=