E-Modern Office Manager 6/2018

20 e-MODERN OFFICE MANAGER 06 / 2018 OFFICE DESIGN Biuro jest miejscem kontaktu z klientami oraz potencjalnymi pracownikami. Jego wygląd przekłada się na ocenę i postrze- ganie firmy, dlatego konieczne jest, aby siedziba była reprezentatywna i spójna z wizerunkiem marki. Jednak wygląd to nie wszystko – biuro powinno być przede wszystkim komfortowym miejscem pracy. Na produktywność i jakość pracy wpływa wiele czynników, takich jak dopływ światła dziennego i temperatura. Niezwykle waż- ną funkcję pełni niewidzialna, ale dająca poczucie skupienia i komfortu – akustyka. Według raportów to właśnie hałas prze- szkadza w pracy najbardziej. Co najbardziej rozprasza w pracy? Według badania zrealizowanego przez Pol- skie Stowarzyszenie Budownictwa Ekolo- gicznego niechciane dźwięki przeszkadzają aż 44 proc. pracowników biur typu open space i skutecznie odwracają uwagę od wykonywanego zadania. Źródłem hałasu, który rozprasza w największym stopniu są rozmowy telefoniczne oraz dyskusje współ- pracowników. W dalszej kolejności respon- denci wymieniali hałas z zewnątrz, szumpo- wodowany pracą urządzeń biurowych oraz echo. – Problemy z akustykąwbiurach prze- kładają się na niską wydajność pracy, z kolei spadki efektywności wywołane niesprzyja- jącymi warunkami pracy realnie przekłada- ją się na straty finansowe przedsiębiorstwa – mówi Tomasz Sierakowski, Prezes firmy ESPES produkującej i dostarczającej szkla- ne ściany działowe do biur w całej Polsce. – Mówiąc o problemach z akustyką, mam na myśli nie tylko hałas wywoływany przez współpracowników czy maszyny biuro- we, ale także pogłos. Ma on duże znacznie np. w przypadku sal konferencyjnych, bo wpływa na zrozumiałość mowy – informuje

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=