E-Modern Office Manager 5/2018

11 e-MODERN OFFICE MANAGER 05 / 2018 odwrotny efekt. Choć zależy to od wagi, przyzwyczajeń, indywidualnych predys- pozycji itp., po dwunastej filiżance każdy może spodziewać się problemów żołąd- kowych, podenerwowania i kłopotów ze skupieniem – jak wszystko, kofeinę nale- ży więc przyjmować z umiarem. Co cie- kawe, z badań naukowców Uniwersytetu British Columbia oraz MIT wynika, że na przerwę kawową ze współpracownikami warto pójść, nawet jeśli nie chce się pić. Przerwa dobra sama w sobie W serii kanadyjskich eksperymentów, ra- port z których opublikowano w 2012 r. na łamach Journal of Consumer Research udowodniono, że właściwy kawiarniom poziom hałasu wszechstronnie stymulu- je kreatywność. Szmer kawowej przerwy wspomaga łączone z myśleniem twór- czym kojarzenie odległych tematów. Pod jego wpływem wzrasta także liczba i traf- ność generowanych pomysłów. W dwa lata wcześniejszym artykule, w którym analizowano więzi społeczne między pra- cownikami amerykańskiego call center oraz ich wpływ na produktywność, na- ukowcy z MIT wykazali, że wspólna prze- rwa jest jednym z najtańszych sposobów na zwiększenie wydajności kadr. W świetle badań wdrożenie takiej organizacji pracy jest więc – z różnych przyczyn – korzyst- ne niezależnie od charakteru zadań wyko- nywanych w danym biurze. Choć w sto- sunku do potencjalnych zysków koszty są niewielkie, z perspektywy office ma- nagera wprowadzenie wspólnej przerwy dla większej liczby osób wiąże się z po- trzebą przystosowania kuchni czy stref socjalnych – zarówno ich metrażu, jak i wyposażenia: aneksów, mikrofalówek i ekspresów. – W sytuacjach, gdy wielu pracowników chce skorzystać z urządze- nia w tym samym czasie,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=