E-Modern Office Manager 4/2018

61 e-MODERN OFFICE MANAGER 04 / 2018 HUMAN RESOURCES jasno określić planowany przebieg procesu i formy poszczególnych etapów rekrutacji już na samym początku rozmów. – Jeżeli natomiast nie jest to możliwe, war- to uczciwie przedstawić sytuację kandyda- towi. Nawet jeśli rekrutacja nie zakończy się zatrudnieniem pracownika, to rzetelny i szczery pracodawca zostanie dobrze za- pamiętany, a kandydat chętniej wróci do firmy przy okazji kolejnych procesów lub zarekomenduje go znajomym – dodaje ekspert. Błąd 3 Brak dostarczenia informacji o firmie/ zakresie obowiązków/dziale podczas spotkania rekrutacyjnego Aż 28 proc. specjalistów i menedżerów przyznaje, że po zakończonej rozmowie kwalifikacyjnej posiada niewielką ilość in- formacji na temat danego stanowiska i za- kresu obowiązków. Ponadto, duża liczba pytań do kandydata, w zamian za zdawko- wy opis ze strony pracodawcy powoduje, że potencjalny pracownik może odebrać podejście firmy jako mało profesjonalne. Oczywiście, zdarza się, że specyfika danej rekrutacji nie pozwala na zdradzenie detali i precyzyjne omówienie tematu, więc war- to na samym początku uprzedzić kandyda- ta o takiej sytuacji i przekazać możliwie jak najwięcej danych na temat samej organiza- cji i stanowiska – tak, by miał poczucie, że wyszedł ze spotkania z wzajemną korzyścią. Jakie inne błędy wskazują kandydaci biorący udział w procesach rekrutacyjnych?

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=