E-Modern Office Manager 4/2018

6 e-MODERN OFFICE MANAGER 04 / 2018 PANORAMA Za nowoczesnym, „ekologicznym” po- dejściem, według którego sposób funk- cjonowania w budynku miał przypomi- nać relacje istniejące w społeczeństwach miejskich, poszła modna aranżacja wnętrz. Początkowo ze względu na potrzebę mini- malizowania kosztów – a później zapewne także z uwagi na spójność i popularność „hipsterskiej” estetyki – powierzchnie wy- posażano w bardzo charakterystycznym stylu. Odsłonięte instalacje, sprzęty biu- rowe z drugiej ręki, wszechobecne płyty paździerzowe, porozstawiane na piętrach trabanty, edisonowskie żarówki w stre- fach gastronomicznych oraz ogród i kurnik na dachu – wszystko to sugeruje, że B. to miejsce tworzone z myślą o młodych i dy- namicznych przedsiębiorcach. Nie dość, że w efekcie realizacji tej strategii udało się zapełnić nieużytkowany od deka- dy budynek, B. zajęło ostatnio znajdujące się po sąsiedzku kolejne dwa. Otworzono do tego oddział w Nowym Jorku, a plany przewidują utworzenie następnego – wSin- gapurze. Docelowo B. myśli o oderwaniu swojej społeczności od konkretnych lo- kalizacji przez utworzenie globalnej sieci powiązań. Choć początkowo idea i warun- ki przyciągały przede wszystkim startupy z branży kreatywnej i e-commerce, z cza- sem zainteresowały także klientów korpo- racyjnych. Co znamienne, „na stare śmieci” wróciło ze swoim centrum innowacji IBM. Drugi budynek zaprojektowano właśnie pod kątem potrzeb tego rodzaju dużych kontrahentów – ze spełnionymi nadziejami na poszerzenie portfolio najemców o firmy z branży finansowej, HR itp.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=