E-Modern Office Manager 4/2018

PANORAMA 16 e-MODERN OFFICE MANAGER 04 / 2018 biurowca, która wymagała szerokich uzgodnień z Metrem Warszawskim, ru- szyła wiosną tego roku. Kilka pięter nad- ziemnych będzie częściowo wspierać się na korpusie stacji A14, która została tak zaprojektowana, żeby znieść obciążenie przyszłą zabudową. 86 metrowy budynek będzie powiąza- ny konstrukcyjnie z miejscem przecięcia dwóch linii metra czterema kondygnacjami podziemnymi. W opracowanie tak wyma- gającego projektu zaangażowani byli m.in . naukowcy z Politechniki Krakowskiej, Poli- techniki Warszawskiej, ITB i pracownie inży- nieryjne BWL i Metroprojekt. Central Point, w odróżnieniu od Centrum Marszałkowska, nie będzie jednak związany komunikacyj- nie ze stacją metra Świętokrzyska. Budynek zostanie nadwieszony nad istniejącą windą oraz wyjściem z metra w kierunku ulicy Ziel- nej, które nie ulegną zmianie. Ma być goto- wy w połowie 2020 roku. Trzy wieżowce na 100 metrowym podium Ze stacją metra Rondo ONZ połączony zo- stanie natomiast biurowiec, który PHN zbu- duje przy ulicy Świętokrzyskiej 36 wmiejscu starego, rozebranego biurowca. Powstanie tam 155 metrowa wieża, która zaoferuje około 40 tys. mkw. nowoczesnej powierzch- ni. Użytkownicy budynku będą mieli bezpo- średni dostęp do kolejki podziemnej. Za- kończenie budowy obiektu zaplanowane zostało na 2021 rok. Największą inwestycją, zapewniającą bez- pośredni dostęp do metra jest zaś The Warsaw Hub firmy Ghelamco. Kompleks powstający przy rondzie Daszyńskiego, który zaoferuje około 113 tys. mkw. wielo- funkcyjnej przestrzeni, składał się będzie z trzech budynków, które wypełnią wielko- miejską pierzeję wzdłuż ulicy Towarowej. Przy samym rondzie usytuowany będzie 86-metrowy budynek, przypominający w przekroju elipsę, obok którego staną dwie wieże o wysokości 130 metrów. Bu- dynki będą połączone naziemnym, blisko 100 metrowym podium i sześcioma pod- ziemnymi kondygnacjami. Kompleks pomieści najwyższej klasy prze- strzenie biurowe i handlowo-usługowe, centrum konferencyjne, strefę coworkin- gową oraz trzy i czterogwiazdkowy hotel. Oddanie The Warsaw Hub planowane jest na koniec 2019 roku. Niedawno ruszyła budowa podziemnego tunelu, którym bez konieczności wychodzenia na zewnątrz bę- dzie można dostać się z metra do biurowca. Przejście do handlowo-usługowego pasażu znajdującego się w budynku na poziomie -1 i na perony metra ma być ukończone przed oddaniem obiektu do użytkowania. Biura w restaurowanych zabudowaniach dawnej fabryki Ze stacją metra Szwedzka i siecią zjazdów ulicą Strzelecką połączona zostanie tak- że Bohema. Na warszawskiej Pradze firma Okam prowadzi obecnie prace nad rewita- lizacją zabudowań dawnej fabryki Pollena Uroda. W kilkunastu odrestaurowanych, XIX-wiecznych budynkach znajdą się biura i powierzchnia handlowo-usługowa. Histo- ryczne zabudowania uzupełniać będą no- woczesne budynki mieszkalne. Na terenie kompleksu pojawić ma się również apar- thotel. Inwestycja realizowana jest etapowo do 2022 roku. Podziemna kondygnacja Bohemy zosta- nie połączona z usługowym piętrem bu- dowanej pod ulicą Strzelecką stacji metra Szwedzka, której otwarcie planowane jest w połowie 2019 roku. Pod koniec przyszłe- go roku będzie natomiast gotowy pierwszy etap inwestycji, w którym oddane zostaną

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=