E-Modern Office Manager 3/2019
59 e-MODERN OFFICE MANAGER Październik 2019 HUMAN RESOURCES na postępach pracowników. Budowanie zaangażowanego zespołu, dostosowanie ról jego członków do zmieniającego się środowiska biznesowego, analizowanie danych w czasie rzeczywistym pozwala ulepszyć kulturę organizacji oraz odnieść sukces biznesowy, mówi Ewa Wawszczak, General HR Manager w Randstad Polska. Tradycyjne podejście do badania zaangażowania pracowników nie przynosi korzyści organizacji Tradycyjne podejście do badań zaangażo- wania pracowników dostarcza mnóstwo danych, z których ciężko jest wybrać wła- ściwe informacje. Audyty takie są długim, mało elastycznym procesem. Co więcej, w kwestionariuszach dla pracowników pojawia się wiele pytań niezwiązanych bezpośrednio z ich zaangażowaniem w wykonywaną pracę. Wielu zarządzają- cych podchodzi do tych badań w sposób rutynowy, przez co rzeczywiste powody, dla których pracownicy rezygnują z pracy w organizacji są ignorowane. Ankiety ta- kie wywołują wśród pracowników wzrost oczekiwań, które nie są realizowane w póź- niejszym terminie. Digitalizacja, szybkie tempo życia i dostęp- ność różnorodnych kanałów komunikacji odciskają swoje piętno również na rynku pracy. Dla zarządzających i branży HR ko- niecznością jest wsłuchiwanie się w potrze- by pracowników. Zaspokojenie oczekiwań zatrudnionych w organizacji osób jest klu- czowe w procesie rekrutacji oraz stanowi przewagę konkurencyjną na rynku, mówi Ewa Wawszczak, General HR Manager w Randstad Polska. Internet zmienił nasze nawyki komunikacyj- ne. Obecnie otrzymanie informacji zwrot- nej od pracowników możliwe jest prak- tycznie w czasie rzeczywistym. Dodatkowo kultura pracy staje się mniej hierarchiczna, a coraz bardziej partycypacyjna. Pracow- nicy wymagają większej elastyczności, przejrzystości, jasno określonych celów i równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Zatrudnieni oczekują także od pracodawców jasnych informacji na temat kultury firmy, w której są zatrudnieni. Randstad InTouch – nowe podejście do komunikacji z zespołem Randstad wdrożył nowy system badania zaangażowania pracowników. Podstawo- we różnice pomiędzy tym narzędziem i tra- dycyjną formą analiz to: większa częstość przeprowadzania badań, dostępność an- kiet na nośnikach elektronicznych, możli- wość dodawania komentarzy, dostępność wyników w czasie rzeczywistym, łatwość w udostępnianiu i analizie danych oraz su- gestia dalszych, możliwych do podjęcia działań naprawczych. Managerowie otrzymują odpowiedzi pra- cowników niezwłocznie po zakończeniu ankiety i mają możliwość zadania dodatko- wego, uszczegóławiającego pytania pra- cownikowi. Co ważne, wszystko odbywa się w sposób całkowicie anonimowy. Pracownicy chcą się dzielić opiniami, bo mają większe poczucie wpływu na działanie organizacji W Randstad przeprowadzono już 3 bada- nia zaangażowania pracowników za pomo- cą nowego narzędzia. Udział w nich wzięło 90% pracowników, co potwierdza efektyw- ność kwestionariusza. Zebrana wiedza o tym, co podoba się pra- cownikom, a co nie, pomaga w nieustannej pracy nad dynamicznie rozwijającą się or- ganizacją. Firma obserwuje kilkuprocento- wy wzrost zaangażowania pracowników w każdym kolejnym kwartale. Wynik ten jest
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=