E-Modern Office Manager 3/2018

45 e-MODERN OFFICE MANAGER 03 / 2018 nad tym, gdzie trafiają wrażliwe dane jego klientów i kto ma do nich dostęp. Aplikacje można również wykorzystać do analizo- wania zadań wydruku w danej organizacji, co bardzo przyda się np. podczas poszuki- wania oszczędności i niepotrzebnych wy- datków – ale również podczas tworzenia systemu realizującego wytyczne RODO, ponieważ pozwala ona na np. zidentyfi- kowanie potencjalnych słabych punktów systemu ochrony danych. Więcej informacji: www.epson.pl/wfp Kontakt: business@epson.pl TECHNIKA BIUROWA / IT oraz Document Capture Pro. Pierwsza z nich jest skutecznym, wygodnym w ob- słudze narzędziem do zarządzania i mo- nitorowania zadań wydruku/skanowania. Umożliwia ona precyzyjne definiowanie kto i co może drukować – minimalizując w ten sposób ryzyko przypadkowego (lub intencjonalnego) wycieku informacji, a także ograniczając liczbę zbędnych wy- druków. Document Capture Pro to z kolei zaawan- sowane narzędzie do skanowania i zarzą- dzania zadaniami skanowania, obsługu- jące wiele typów dokumentów, rodzajów i wielkości materiałów źródłowych i po- zwalające na bezpośrednie przekazywanie digitalizowanych treści do wskazanych zasobów (np. konkretnych użytkowników, katalogów, folderów w chmurze czy ze- wnętrznych aplikacji). Do realizacji wytycznych RODO bardzo przydać się mogą również zaawansowane rozwiązania z dziedziny wydruku poufne- go Epson, czyli np. technologia EpsonNet Authentication Print. Dzięki niej można bo- wiem wprowadzić dodatkowe obostrze- nia, definiujące kto i co może drukować lub skanować. Możliwe jest np. wprowa- dzenie uwierzytelniania wydruków za po- mocą karty magnetycznej czy kodów PIN (dzięki temu wydruk może odebrać tylko osoba, która potwierdzi, że ma do tego prawo), a także ograniczenie IP serwera wydruku Epson (pozwala to na precyzyjne kontrolowanie, kto może korzystać z dru- karki, a kto nie). Szczegółowe informacje nt. tego rozwiązania znaleźć można na stronie firmy. Odpowiednie wykorzystanie owych narzę- dzi minimalizuje ryzyko trafienia poufnych, podlegających ochronie dokumentów w niepowołane ręce i sprawia, że użyt- kownik/administrator ma pełną kontrolę

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=