E-Modern Office Manager 3/2018
37 e-MODERN OFFICE MANAGER 03 / 2018 ZARZĄDZANIE cytowani na łamach magazynu Hays Jour- nal rekomendują wprowadzenie drobnych zmian, które jednak przybliżą organizację do bardziej elastycznego zarządzania oraz kreatywnego wymyślania innowacyjnych rozwiązań. Uruchomienie kilku małych pro- jektów, które pozwalają osobom z różnych części organizacji pracować wnowy sposób i wbardzo krótkimczasiewypracować nowe rozwiązania – może być początkiem czegoś większego. Z praktyki wynika, że uczestnicy takiego projektu odczuwają realny wpływ na działania firmy, zaczynają rozprzestrze- niać w organizacji dobrą myśl i działają jak ambasadorowie zmiany. Po prostu, nie chcą już wracać do starych utartych spo- sobów działania, bo na własnej skórze do- świadczyli skuteczności nowego podejścia. Równocześnie, warto pamiętać, by zadbać o dobrą komunikację z resztą organizacji oraz by włączać pozostałych pracowników w różnych rolach (np. jako ekspertów, jako pierwszych testerów rozwiązania, czy jako jury oceniające koncepcje). Bardzo ciekawe i wartościowe rozwiąza- nia przynosi również włączanie do takich projektów osób spoza organizacji – np. zapraszanie partnerów biznesowych do współtworzenia wspólnego rozwiązania pozwala tworzyć zespoły składające się z osób z różnych firm, co wzmacnia relacje biznesowe, czerpie z kompetencji bardzo różnych osób oraz wytwarza konkretne wartości biznesowe. A po stronie kultury organizacyjnej, warto zacząć od przemyślenia zasadności istnie- jących poziomów zarządzania oraz zakre- su odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach i znalezienia odpowiedzi na pytanie: czy rzeczywiście wspierają one realizację założonych celów biznesowych? Cennym jest również, zgodnie z podej- ściem design thinking, obranie perspekty- wy klienta – zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego i zastanowienie się czego ten klient najbardziej potrzebuje i jakie jego problemy powinniśmy rozwiązać. Warto przy tym pamiętać, że budowanie biznesu bardziej sprawnego, opartego na kreatyw- nym myśleniu i niestandardowych roz- wiązaniach - nie jest równoznaczne z wy- kluczeniem ról zarządczych w firmie, ale ze wzmacnianiem prawdziwych liderów i z zaangażowaniem wszystkich zespołów w proces decyzyjny. Informacje o Hays Poland Hays Poland jest firmą doradztwa personal- nego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjali- styczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od ponad 40 lat, Hays posiada 251 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich około 9600 ekspertów w 20 specjalizacjach. W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biu- ro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 250 osób w biu- rach w Warszawie, Katowicach, Wrocła- wiu, Krakowie, Trójmieście, Łodzi, Pozna- niu oraz Szczecinie. Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjali- stycznej pozyskując najlepszych kandyda- tów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmu- je ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny. Z pasją wspieramy rozwój zawodowy pro- fesjonalistów działających w różnych ob- szarach rynku, kierując się naszym motto „powering the world of work”.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=