E-Modern Office Manager 2/2019
PANORAMA 9 e-MODERN OFFICE MANAGER kwiecień - 2019 W Hotailors cały czas rozmawiamy z klien- tami i analizujemy zachowania pracowni- ków, by nasza platforma coraz lepiej po- magała w organizacji i rozliczaniu podróży służbowych. Cały czas szukamy też na ca- łym świecie inspiracji i ciekawych rozwią- zań. Oto najważniejsze trendy w zarządza- niu wyjazdami biznesowymi, które polscy przedsiębiorcy powinni poznać i wykorzy- stać do własnych potrzeb. 1. Bleisure: praca i wypoczynek To połączenie jest modne już od kilku lat, ale w 2019 r. przestaje być ciekawostką, a staje się właściwie oczywistością. Ble- isure to wyjazd służbowy (business) i pry- watny (leisure – odpoczynek) w jednym. Wyobraźmy sobie konferencję w Rzymie, która kończy w piątkowe popołudnie. Po co wracać wieczornym samolotem do Polski, skoro można spędzić w Wiecznym Mieście weekend? Wizja przedłużonego wyjazdu staje się tym bardziej kusząca, im o bar- dziej odległych i egzotycznych miejscach mówimy. W końcu możliwość połączenia podróży prywatnej i służbowej pozwala pracownikowi zmniejszyć własne wydatki, przede wszystkim na bilety lotnicze. Pozo- stając przy przykładzie Rzymu: dla firmy nie ma zazwyczaj różnicy czy opłaci podróż powrotną w piątek czy w niedzielę. Oczywiście z punktu widzenia firmy spra- wy nie zawsze są takie proste. Jak podzie- lić koszty podróży, noclegów i wydatków, PODRÓŻE SŁUŻBOWE: NAJWAŻNIEJSZE ŚWIATOWE TRENDY Podróże służbowe to doskonała inwestycja w rozwój firmy. Warto wiedzieć, co zmienić w ich organizacji, żeby były atrakcyjne dla pracowników, a przez to efektywniejsze. żeby łatwo je rozliczyć? Sama organizacja wyjazdu też może być bardziej kłopotliwa. Najłatwiej zarezerwować jeden hotel na cały wyjazd, ale nie zawsze jest to możli- we. Miejsce idealne dla uczestnika konfe- rencji może być zbyt drogie dla pracowni- ka, gdy musi opłacić swoją prywatną część podróży. Jak to zorganizować, by wyjazd biznesowy był efektywny? Zresztą i pra- cownicy mogą mieć problemy. W ubie- głym roku sieć Hilton przeprowadziła ba- danie wśród amerykańskich millenialsów – ludzi urodzonych mniej więcej między 1980 a 2000 r. Prawie połowa z nich przy- znała, że źle zrozumiała zasady podziału na część służbową i prywatną i nie mo- gła rozliczyć części kosztów. Mniej więcej tyle samo osób obawiało się, że szefowie krzywym okiem spojrzą na wyjazd prze- dłużony o wypoczynek. Skoro z tym tyle problemów, to może le- piej machnąć ręką i kazać pracownikowi wracać z Rzymu w piątkowy wieczór? To byłby zły krok. Aż trzy czwarte pracow- ników twierdzi, że podróże służbowe to jedna z ważniejszych wartości ich pracy. Zamiast więc ich ograniczać, lepiej wyko- rzystać najnowsze technologie (polecam punkt 4: sztuczna inteligencja oraz auto- matyzacja procesów), by ułatwić organi- zację i rozliczanie wyjazdów typu bleisu- re. To może polepszyć atmosferę w pracy i zwiększyć satysfakcję i efektywność pra- cowników.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=