E-Modern Office Manager 2/2019
26 e-MODERN OFFICE MANAGER kwiecień - 2019 ZARZĄDZANIE logiczno-organizacyjne. Choć, podobnie jak w polskich badaniach Remote How oraz Kantar TNS, z ankiety przeprowadzo- nej przez RH wynikało, że możliwość pra- cy zdalnej jest dla zatrudnionych bardzo atrakcyjna, 81 proc. respondentów przy- znało zarazem, że ma ona swoje wady. Wy- mieniono wśród nich: zacieranie się granic między pracą i nie-pracą oraz poczucie, że jest się na stanowisku bez przerwy; wra- żenie, że „wypada się z obiegu” w związku tym, że dynamiką kontaktu zdalnego jest inna niż we wspólnym biurze z kolegami; a także ryzyko zarzutu, że praca z domu jest równoznaczna z obijaniem się. Według ekspertów, by uniknąć tego rodzaju zagro- żeń, pracując zdalnie należy: na czas pracy zorganizować sobie profesjonalną prze- strzeń wyodrębnioną od „pozapracowe- go” życia; proaktywnie szukać możliwości spotkań twarzą w twarz ze współpracow- nikami; być responsywnym (odpisywać krótkimi nawet informacjami „przyjąłem”, „wrócę z tym do Ciebie…” itp.), dając do- wód, że niezależnie od miejsca przebywa- nia naprawdę jest się duchem w pracy; oraz ustalić konkretne terminy wspólnego „łapania wątków” z bezpośrednim przeło- żonym i współpracownikami.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=