E-Modern Office Manager 2/2019

15 e-MODERN OFFICE MANAGER kwiecień - 2019 ZARZĄDZANIE Enterprise Content Management (ECM) (zarządzanie treściami przedsiębiorstwa) towedługdefinicjiStowarzyszenianarzecz Zarządzania Informacją i Obrazem (AIIM, ang. Association for Information and Ima- ge Management) systematyczne groma- dzenie i organizacja informacji do użytku określonych grup odbiorców, jak np. ka- dra zarządzająca czy klienci. ECM stanowi dynamiczną kombinację strategii, metod i narzędzi pozwalających wychwytywać, zarządzać, składować, zachowywać i do- starczać informacje wspierając kluczo- Czym jest ECM? (i czy warto to mieć)? W latach 2016-2018 liczba polskich firm korzystających z „kancelarii cyfro- wych”, tj. elektronicznych systemów zarządzania dokumentami, wzrosła o niemal 4 tysiące. Światowy rynek obsługi treści przedsiębiorstw ma do 2023 r. rosnąć w kilkunastoprocentowym tempie. Czy warto wskoczyć do pociągu o nazwie ECM? we cele organizacji kolejno poprzez 1) : •wprowadzanie treści do systemu (wy- chwytywanie); •wprowadzanie w życie procedur, dzięki którym informacje i dokumenty będę na późniejszych etapach udostępniane od- powiednim osobom (zarządzanie); •znajdowanie odpowiedniego miejsca dla informacji w istniejącej infrastrukturze (składowanie); •archiwizację informacji, by były dostępne i użyteczne w kontekście przyszłych ce- lów organizacji (zachowywanie);

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=