E-Modern Office Manager 2/2018

57 e-MODERN OFFICE MANAGER 02 / 2018 FLOTA nim od 2015 r. Volkswagen Golf zwiększył natomiast sprzedaż z 9,5 do 10,2 tys. eg- zemplarzy. Mimo niezmienności na najwyż- szych lokatach zestawienia, ze związanych ze Škodą zmian we flotowym TOP10 coś jednak wynika. Kosztem budżetowej Škody Rapid, która wypadła z pierwszej dziesiątki, wynik wyrażony liczbą sprzedanych egzem- plarzy poprawiła zamykająca stawkę Škoda Superb. Fakt, że jej najpopularniejszą wer- sją jest ta najlepiej i najdrożej wyposażona, może świadczyć o tym, że przedsiębiorcy – choć celują w marki o dobrym stosunku jakości do ceny – na dodatkach nie oszczę- dzają. W ciągu ostatniego roku kosztem Diesli wzrósł odsetek benzyniaków. W przy- bliżeniu, zwiększyły one swoją przewagę ze stosunku 59:41 do 64:36 procent. Samo- chodów elektrycznych wciąż jest jak na le- karstwo (w skali kraju 460 sztuk). Z powyż- szych informacji można wywnioskować, że aby skusić klienta flotowego, należy „za- przyjaźnić się” z leasingodawcami i wyspe- cjalizować się w Škodach na benzynę. Czy na pewno warto? Morze używek Liczba zarejestrowanych w Polsce sa- mochodów do 3,5 tony zwiększyła się w 2017 roku blisko o 1,5 mln. Padł przy tym rekord importu – z zagranicy sprowa- dzono 1,16 mln aut. Co istotne, na jeden nowy pojazd przypadało 1,72 używanego. Gdy jednak weźmiemy pod uwagę tylko klientów indywidualnych, okaże się, że na 996 942 zarejestrowane egzemplarze ogółem przypadło 850 047 samochodów używanych, a proporcja wynosiła 1:5,78. Najwięcej sprowadzonych aut zostało wyprodukowanych w 2006 roku, a śred- ni wiek importowanego pojazdu wynosił 11 lat i 10 miesięcy . Biorąc to wszystko pod uwagę, trzeba więc zastanowić się, czy bardziej opłaca się zrzeszać i dołączać do grona warsztatów akceptowanych przez leasingodawców i ubezpieczycieli, by prowadzić naprawy w ramach gwaran- cji nowych – więc w teorii psujących się rzadziej samochodów - czy raczej stawiać na klientów indywidualnych, jeżdżących leciwymi pojazdami.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=