E-Modern Office Manager 2/2018

55 e-MODERN OFFICE MANAGER 02 / 2018 FLOTA Rysunek 2: Odsetek samochodów kupionych przez przedsiębiorstwa w odniesieniu do nowych aut kupionych w Polsce ogółem; Opracowanie własne na podst. IBRM SAMAR Sprzedaż flotowa najpopularniejszych modeli w latach 2007 – 2017 za: www.flota.com.pl Odsetek nowych pojazdów trafiających do firm wzrósł z 47,46 proc. w 2008 r. do 69,7 proc. w 2017 r. Innymi słowy – dziesięć lat temu podmioty gospodarcze kupowały co drugi samochód z salonu; dziś natomiast na trzy sprzedane auta przeszło dwa zasilają flo- ty . Przeanalizowaliśmymotoryzacyjneprefe- rencjeklientówbiznesowychw2017rokui za- stanowiliśmy się, co wynika ze zmian w tym zakresie dla warsztatów samochodowych. Leasing – i co dalej? Po załamaniu rynku inwestycji – także tych flotowych - w związku z kryzysem finanso- wym w 2008 roku, sytuacja zaczęła wracać na tory stabilnego wzrostu mniej więcej w 2012 roku. Od tego czasu, zakupy sa- mochodów na potrzeby przedsiębiorstw rozwijają się ręka w rękę z branżą leasin- gową, osiągając dynamikę na poziomie sięgającym nawet 15-20 proc. rocznie. Jak podaje Związek Polskiego Leasingu, po- między 2016 a 2017 rokiem wartość po- jazdów osobowych, dostawczych i cięża- rowych do 3,5 tony sfinansowanych przy

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=