E-Modern Office Manager 2/2018
12 e-MODERN OFFICE MANAGER 02 / 2018 PANORAMA W firmach z sektora elektroniki i elektro- techniki chciałby pracować niemal co dru- gi z blisko 6000 uczestników tegorocznej edycji badania (48%). Kolejny rok z rzędu zmienia się więc lider zestawienia. W ze- szłym roku przodowały firmy produkcyj- ne, przed dwoma laty – energetyka. W tym roku niemal równie atrakcyjnym dla pra- cowników sektorem, co lider rankingu, jest branża paliwowa i surowcowa (48%), a na trzecim miejscu ankietowani wskazali firmy zajmujące się produkcją artykułów gospodarstwa domowego. W 2018 roku wśród najbardziej atrakcyj- nych branż znalazły się również: sektor usług dla biznesu, motoryzacyjny, energe- tyczny, produkcyjny, komponentów mo- toryzacyjnych, telekomunikacji i IT oraz drzewno-papierniczy. Zdaniem ankietowanych, na atrakcyjność sektora elektroniki i elektrotechniki wpły- wa przede wszystkim korzystania z nowo- czesnych technologii, stabilność finanso- wa i bardzo dobra reputacja firm z branży. Dokładnie te same cechy wskazywali an- kietowani, którzy docenili trzeci w kolejno- ści sektor – artykułów gospodarstwa do- mowego. Nieco inaczej było w przypadku W KTÓREJ BRANŻY PRACA WYDAJE SIĘ POLAKOM NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNA? Sektor elektroniczny i elektrotechniczny – to właśnie firmy z tej branży Polacy postrzegają jako najbardziej atrakcyjne miejsce pracy. Tak wynika z tegorocz- nej edycji globalnego badania Randstad Employer Brand Research, realizo- wanego co roku także w Polsce. Respondenci określają w nich, które firmy postrzegają jako atrakcyjne miejsce pracy i co ma znaczenie dla takiej oceny. Pełne wyniki badania poznamy 25 kwietnia, ale już dziś możemy przyjrzeć się najbardziej atrakcyjnym branżom. branży surowców i paliw – tutaj dominu- jącym czynnikiem była stabilność finan- sowa. Dla ankietowanych ważne było tak- że korzystania z najnowszych technologii oraz bezpieczeństwo zatrudnienia. Płeć, wiek i wykształcenia nie bez znaczenia dla atrakcyjności pracodawców Wyniki dla ogółu respondentów wygląda- ją zupełnie inaczej, gdy analizujemy je we- dług cech demograficznych. Z najnowszej edycji Randstad Employer Brand Research wynika, że kobiety najczęściej doceniają pracę w sektorze meblarskim, usługach dla biznesu oraz w firmach farmaceutycznych i kosmetycznych. Mężczyźni jako atrakcyj- ne postrzegają sektory: surowców i paliw, elektroniczny i elektrotechniczny oraz arty- kułów gospodarstwa domowego. Różnice doskonale też widać dla różnych grup wiekowych. Najbardziej od reszty odstają najmłodsi respondenci między 18 a 24 rokiem życia. Ci ankietowani chcie- liby pracować w branży FMCG, prze- myśle meblarskim oraz telekomunikacji i IT. Starsi uczestnicy badania najczęściej wskazują natomiast sektor surowców
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=