E-Modern Office Manager 1/2019
PANORAMA 9 e-MODERN OFFICE MANAGER marzec - 2019 Instytut Gallupa przeprowadził ogólno- światowe badanie, sprawdzające jak oce- niamy swoją pracę. Okazuje się, że zaled- wie 5 proc. Polaków uważa ją za świetną, natomiast 37 proc. za dobrą. Wśród krajów z byłego bloku wschodniego plasuje nas to dopiero na 8 miejscu. Bardziej optymi- stycznie swoje zajęcie oceniają chociażby mieszkańcy Słowacji, Czech czy Rumunii. Co zaskakujące również wśród rejonów tzw. rozwijających się można znaleźć kra- je, w których mieszkańcy wystawiają pra- codawcom lepszą notę. Np. co dziesiąty mieszkaniec Mongolii bardzo ceni sobie swoją pracę. Okazuje się też, że obecnie coraz mniej osób może cieszyć się zatrud- nieniem na pełny etat, co zazwyczaj było kojarzone ze stabilnością. To zaledwie 28 proc. ludności, czyli 1,4 mld dorosłych. W ostatecznym rozrachunku Polacy nie wy- padają w tym rankingu najgorzej. Jednak do całkowitego zadowolenia wciąż sporo bra- kuje. Co zatem zrobić, by pracownicy z chę- cią wykonywali swoje obowiązki i chcieli na dłużej związać się z danym miejscem? Klucz do motywacji Oczywiście większość osób jako pierw- szy ważny aspekt wymieni wynagrodze- nie. Jednakże spora część pracowników twierdzi, że owszem, pensja odgrywa zna- czącą rolę, ale jeszcze istotniejsze jest to, że mogą robić na co dzień coś co sprawia POLACY ZADOWOLENI Z PRACY, ALE DALECY OD ZACHWYTU Wg najnowszych badań Instytutu Gallupa „2018 Global Great Jobs Briefing”, tylko 5% Polaków ocenia swoją pracę jako „świetną”. Pod tym kątem mie- ścimy się w średniej europejskiej – wyprzedzają nas chociażby mieszkańcy Rosji, Słowacji czy Czech. im przyjemność, a dodatkowo ich praca i wysiłek są doceniane przez pracodawcę i współpracowników. To potwierdza, że sa- tysfakcja z pracy jest kluczowa jeśli zależy nam na sprawnym działaniu firmy i gene- rowaniu przez nią zysków oraz wartościo- wych wyników pracy. Dlatego coraz więk- sza liczba korporacji zaczyna stawiać na dbanie o wysokie morale kadry oraz pro- wadzi badania ich zadowolenia i zaangażo- wania. Ciężkie bowiem jest kształtowanie poziomu zadowolenia pracowników jeśli go nie znamy. A dokładna analiza może być świetnym drogowskazem przy wdra- żaniu rozwiązań wpływających na dobre samopoczucie zespołu. Raport „Employee Job Satisfaction and Engagement: A Road to Economic Recovery” opublikowany przez Society for Human Management pokazuje, że zatrudnieni najbardziej cenią sobie: odpowiednie wynagrodzenie, rela- cje z współpracownikami oraz możliwość wykorzystania swoich zdolności i umiejęt- ności w pracy. Dlatego warto pytać swój zespół jak oceniają powyższe trzy aspekty, gdyż to one głównie wpływają na ich zado- wolenie i efektywność. Dla millenialsów praca nie jest najważniejsza W jaki jeszcze sposób pracodawcy mogą wpłynąć na satysfakcję pracowników? Nowe pokolenie pracowników odrzuca
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=