e-Auto Service Manager 9/2021

5 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2021 WYWIAD powiedzieć: „trudno było się umówić”, „był kłopot z parkowaniem” „nie doradzili mi” – wyjść niezadowolony i już nie wrócić. „Miękkie” elementy oferty bez wątpienia zyskują coraz bardziej na znaczeniu. Drugim niezwykle ważnym dziś trendem jest – wraz ze stojącym za nim „mądrym” słowem – cyfryzacja. Jako sieć inwestujemy w rozwój bazującego na technologii firmy Microsoft systemu Tiresoft. Nieustannie udoskonalamy program pod kątem specyfiki warsztatów zajmujących się szybką mechaniką i oponami. Rozwiązanie nie tylko pozwala realizować podstawowe funkcje, jak wystawianie faktur, czy  zamawianie produktów, ale stanowi przede wszystkim bogatą bazę danych. Z poziomu całej naszej sieci pozwala to oceniać trendy sprzedażowe i – znając popyt – sprawniej organizować akcje marketingowe, negocjować z dostawcami ceny na części danego rodzaju itd. Co jednak ważniejsze, umożliwia właścicielom warsztatów zarządzanie historią konkretnego klienta, pomaga utrzymywać relację i proaktywnie proponować dopasowane do jego potrzeb usługi. Znakomita większość użytkownikówsamochodówniemapojęcia, że w aucie dzieje się coś niedobrego, dopóki rzecz nie zepsuje się na dobre. Dlatego też zazwyczaj klienci przyjeżdżają do serwisu w sytuacjach krytycznych. Dzięki informacjom gromadzonym w naszym systemie jesteśmy w stanie zaproponować przegląd czy wymianę oleju w odpowiednim momencie – zanim wystąpi usterka – i przyczynić się do zachowania mobilności pojazdu. Pozwala to klientom uniknąć stresujących sytuacji i daje poczucie, że mechanik dba o nich i ich samochód. Z naszych doświadczeń wynika, że porady na temat tego, co zrobić, by zminimalizować ryzyko poważnych awarii – włącznie z zaproszeniem na przegląd i wymianę określonych elementów – są przez klientów bardzo dobrze odbierane. Przekłada się to zazwyczaj na długofalową i obustronnie korzystną relację. Zwrócił Pan uwagę na to, że słowa opisujące najbardziej aktualne trendy brzmią „mądrze”. I rzeczywiście, „convenience” i „cyfryzacja” nie są pierwszym, co kojarzy się z „normalnym” warsztatem. Jak to wygląda w praktyce? Dostrzeżenie znaczenia podejścia do klienta bywa wymagające. Jest to paradoksalne o tyle, że techniczne narzędzia i wyposażenie warsztatów wysokiej klasy – różnego rodzaju wyważarki z testem drogowym do opon czy komputery diagnostyczne – na dobre zagościły w serwisach. Nie kwestionuje się

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=