e-Auto Service Manager 9/2021

4 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2021 WYWIAD CONVENIENCE I CYFRYZACJA – WIELKIE SŁOWA NA PROSTE RZECZY Wspierana przez koncern Goodyear marka punktów serwisowych Premio powstała w Niemczech w 1996 r. Dekadę później rozpoczęła ekspansję na polski rynek. W ciągu 15 lat funkcjonowania w naszym kraju firma była świadkiem rozwoju branży, zmiany podejścia klientów do usług oponiarskich i serwisowych oraz daleko idących zmian technologicznych. O ewolucję rynku i narzędzia rozwoju warsztatów samochodowych zapytaliśmy Tomasza Drzewieckiego, Dyrektora ds. Sprzedaży Detalicznej Premio Europa Wschodnia – Północ. Firma Premio jest obecna na polskim rynku od 2006 r. Jak przez te 15 lat ewoluował rynek? Tworząc koncept Premio czerpaliśmy z zachodnich doświadczeń. Od samego początku działalności w Polsce wiedzieliśmy dzięki temu, że ważny jest nie tylko produkt wysokiej jakości, ale także komplementarne z nim usługi. Jednak te dziesięć – piętnaście lat temu produkt bez wątpienia odgrywał główną rolę. Dziś, za sprawą zmieniających się oczekiwań, akcenty rozkładają się nieco inaczej. Nie działamy w próżni. Klienci przyjeżdżający do nas na zmianę opon W 15 lat po wejściu na polski rynek marki Premio rozmawiamy z przedstawicielem firmy na temat przemian, które dokonały się na rynku serwisowo-oponiarskim, korzyściach z łączenia warsztatów w sieć franczyzową oraz dwóch trendach stanowiących według Premio o przyszłości branży. czy wymianę klocków, korzystają z innych usług, robią zakupy przez Internet i chodzą do sklepów. Zbierając doświadczenia konsumenckie w różnych zakładach – często funkcjonujących w branżach, w których jakość obsługi klienta i doświadczenia zakupowe są podstawą budowania przewagi konkurencyjnej, przyzwyczajają się do określonego poziomu komfortu. Bardzo popularny w sprzedaży detalicznej jest obecnie model convenience. Kluczowe jest w nim to, żeby klient mógł załatwić swoje sprawy sprawnie, poświęcając na nie jak najmniej czasu. W kontekście warsztatów z jednej strony kluczowa jest lokalizacja – tak, by można było wymienić opony czy zrobić przegląd w okolicach pracy czy w trakcie powrotu do domu lub korzystając z usługi door-to-door, a z drugiej – poziom obsługi klienta. Na przestrzeni lat zrozumieliśmy, że posiadanie dobrych produktów i zaawansowanego technologicznie sprzętu nie wystarcza, by klienci wychodzili z warsztatu z pozytywnymi doświadczeniami i z poczuciem, że zostali dobrze obsłużeni. Nawet jeśli od strony technicznej wszystko przebiegło bez zarzutu, klient może

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=