39 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2020 WARSZTAT synchronicznego z silnikiem 1,6 l i 2,0 l, należy stosować dwie proste zasady: 1. Precyzyjnie ustawić napinacz przy wykorzystaniu wypustu pozycjonującego 2. Zachować wszelką staranność przy wykorzystaniu procedury napinania Wypust jest zaprojektowany w taki sposób, aby pasował do środka szczeliny w bloku silnika, i odpowiada za poprawne ustawienie napinacza, dzięki czemu układ napędu paska synchronicznego może sprawnie działać po założeniu paska. Zdj. 2a i 2b - Wypust powinien się znajdować w odpowiedniej szczelinie Napięcie paska ma zasadnicze znaczenie dla osiągów silnika. Aby uzyskać odpowiednie napięcia paska w układach napędu paska synchronicznego zainstalowanych w tych silnikach, mechanicy powinni używać odpowiedniego nastawnika, aby ustawić napinacz zgodnie z instrukcją producenta. Po wsunięciu wypustu do odpowiedniej szczeliny i sprawdzeniu, czy napinacz znajduje się we właściwym miejscu — ale przed ostateczną regulacją napięcia — należy nastawnikiem obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara do oporu (maksymalne napięcie). Następnie należy nastawnikiem obrócić napinacz do pierwotnej pozycji (minimalne napięcie). Powtórzyć cykl pięć razy. Liczba pięć ma duże znaczenie. Pięciokrotne powtórzenie procedury pozwoli zapewnić mechanizmowi odpowiednie ustawienie oraz poprawnie naciągnąć pasek. Podsumowanie Układ napędu paska synchronicznego jest zaprojektowany jako trwały, ale jednocześnie wrażliwy mechanizm, który jest nader często narażony na użycie niewłaściwych narzędzi lub nieprzestrzeganie kolejnych etapów procedury montażowej. Procedury są bardzo solidne, ale muszą być realizowane bardzo dokładnie i zgodnie z opisem, aby mogły przynosić trwałe efekty. Firma Gates potwierdza, że w tych warsztatach mechanicznych, gdzie powyższe zasady są stosowane, podobne problemy nie wystąpiły. Co więcej, napinacze mogą teraz utrzymywać napięcie paska przez cały okres eksploatacji i robią to bez wydawania zbędnych dźwięków.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=