e-Auto Service Manager 9/2020

38 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2020 WARSZTAT USUNIĘCIE PROBLEMU GŁOŚNEJ PRACY UKŁADU NAPĘDOWEGO Chociaż rutynowa wymiana paska rozrządu w układzie napędu paska synchronicznego występującego w samochodach Audi, Seat, Skoda i Volkswagen z silnikami benzynowymi 1,6 l i 2,0 l zwykle nie jest skomplikowana, niedawno otrzymaliśmy zgłoszenia o problemach montażowych. Do przeprowadzenia wymiany mechanicy potrzebują zestawów Gates PowerGrip K015489XS (z napinaczem paska), Gates PowerGripKP15489XS-1 lubKP15489XS-2, które zawierają pasek, napinacz oraz pompę wodną o jakości OE odpowiednią do danego zastosowania. Problem Po założeniu paska rozrządu i krótkiej pracy silnika niektórzy mechanicy zgłaszali głośną pracę układu napędowego. Często był to dźwięk „klikania” najbardziej słyszalny w fazie nagrzewania i potem do czasu uzyskania przez silnik temperatury roboczej. Jeśli problem nie mija, zaobserwowano, że pasek przesuwa się ze środka koła pasowego napinacza w kierunku kołnierza. Brak skorygowania błędu może doprowadzić do przedwczesnej awarii paska rozrządu. Diagnoza Z rozpoznania inżynierów Gates wynika, że słyszalne „klikanie” jest spowodowane uderzaniem ogranicznika dźwigni w ogranicznik płyty oporowej oraz że jest to skutkiem błędu montażowego. W przypadku Inżynierowie Gates znaleźli rozwiązanie problemu często pojawiającego się po wymianie paska rozrządu, które zmniejszy liczbę reklamacji wwarsztatach. Marki: Skoda, VW, Audi, Seat Silniki benzynowe: 1,6 l 2,0 l Rocznik: szeroki zakres przedwczesnych awarii pasków stwierdzono, że zostawiają one czarne ślady na kołach pasowych. Zdj. 1. Czarny ślad na napinaczu powstały przez nadmierne tarcie paska Te czarne ślady są efektem nadmiernego tarcia. Po uwzględnieniu wszystkich czynników okazało się, że źródłem problemu jest nieprawidłowe ustawienie napinacza. Dokładna analiza podobnych incydentów wykazała, że w każdym przypadku problem był spowodowany zwykłym błędem montażowym, którego można było uniknąć. Rozwiązanie Dokonując wymiany pasków rozrządu w dowolnym modelu Skody, VW, Audi i Seata wyposażonym w układ napędu paska

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=