e-Auto Service Manager 9/2020

35 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2020 WARSZTAT kurencyjnych. Wyniki testów wykazały, że MOOG podwoił wytrzymałość materiału i posiada parametry zbliżone do OE. Wyniki testów pokazały, że MOOG przewyższa innych graczy na rynku wtórnym i jest w stanie zapewnić taki sam poziom wytrzymałości części jak OE. Ulepszenia w zależności od typu produktu Technologia Hybrid Core została wprowadzona w wielu częściach firmy MOOG, wraz z innymi innowacjami, które zwiększają trwałość i komfort (powłoka z płatków cynku i nowy rodzaj syntetycznego smaru). Przegub kulowy  jest bardzo obciążonym elementem układu kierowniczego i bardzo ważne jest zapewnienie najwyższego poziomu ochrony przed warunkami atmosferycznymi i eksploatacyjnymi, zwłaszcza przed korozją. Przeguby kulowe MOOG posiadają obecnie, w zależności od typu konstrukcji, powłokę z płatków cynku lub powłokę z chromu, dzięki czemu są wyjątkowo trwałe. Powłoka cynkowo-aluminiowa jest do 3 razy bardziej odporna na korozję niż standardowa powłoka. Jednocześnie na wszystkie dodatkowe akcesoria firmy MOOG nakładana jest obecnie powłoka z płatków cynku, co zwiększa ich żywotność przed korozją. Kołnierzowy kształt nakrętek i śrub zapewnia większą powierzchnię, zwiększając tym samym siłę blokującą, a tym samym bezpieczeństwo. Dodatkowo, inżynierowie z firmy MOOG zastosowali nowy syntetyczny smar, który umożliwia niezwykle płynną pracę, zapewniając jednocześnie warsztatom większą łatwość montażu. Smar zapewnia efekt tłumienia podczas ruchu części i lepszą ochronę przed zużyciem. Kiedy smar jest słabej jakości, z czasem pojawia się szczelina powstająca poprzez zużycie współpracujących części. Specjalne dodatki smaru zapobiegają również przenikaniu wilgoci, błota, kurzu. Używając tego smaru przedłużamy żywotność produktu zapewniając płynność ruchu części oraz bardziej precyzyjne kierowanie i poziom komfortu. Osiowe drążki i końcówki drążków kierowniczych  są elementami, które w układzie kierowniczym są narażone na siły działające w dwóch kierunkach (pull/ push). Dlatego do projektowania tych części włączyliśmy technologię Hybrid Core, nowy rodzaj smaru oraz nakrętki z powłoką z płatków cynku, aby zapewnić trwałość tych części na najwyższym możliwym po-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=