e-Auto Service Manager 9/2020

33 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2020 WARSZTAT stom w 3 aspektach: ugięcie promieniowe, ruch trzpienia i moment obrotowy trzpienia jednocześnie. Po 150 000 cyklach przy obciążeniu 50 Ksi nowe część MOOG wykazała prawie 40% mniejszy średni wzrost ugięcia promieniowego w porównaniu z poprzednią konstrukcją (patrz wykres 1). Nasi inżynierowie sprawdzili również wytrzymałość zmęczeniową mierząc twardość powierzchni trzpieni kulistych [HV10 - Twardość według skali Vickersa], a nowa technologia Hybrid Core znacznie przewyższyła testowane parametry części konkurencji, a nawet części OE (patrz wykres 2). Moment obrotowy oznacza, jak płynnie możemy poruszać trzpieniem kulistym. Im niższy jest moment obrotowy, tym bardziej płynny jest ruch. Mniejsze tarcie Wykres 1. Ugięcie promieniowe* Wykres 2. Wytrzymałość na zmęczenie**

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=