e-Auto Service Manager 9/2020

32 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2020 WARSZTAT MOOG WPROWADZA TECHNOLOGIĘ HYBRID CORE I INNE ULEPSZENIA MAJĄCE NA CELU ZWIĘKSZENIE JAKOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I TRWAŁOŚCI PRODUKTU. Nowa technologia Hybrid Core firmy MOOG MOOG® opracował nową technologię Hybrid Core. Rozwiązanie to zawiera 1) łożysko wzmocnione włóknem węglowym oraz 2) trzpień kulowy hartowany indukcyjnie. Jest ona stosowana do najbardziej obciążonych elementów, takich jak przeguby kulowe, wahacze, drążki osiowe i końcówki drążków kierowniczych. 1) Łożysko z włókna węglowego.  Dzięki zastosowaniu materiału PTFE ze wzmocnieniem z włókna węglowego, technologia Hybrid Core znacznie zwiększa trwałość łożyska. Elementy układu kierowniczego i zawieszenia w nowoczesnych samochodach są znacznie bardziej rozwinięte niż te z roku 1919. Inżynieria, dobór materiałów, metody produkcji, dokładność wykonania i jakość części uległy znacznym zmianom. Kolejne innowacje w ostatnim stuleciu przyczyniły się do powstania niesamowitych projektów, ulepszeń w produkcji i serwisowaniu samochodów. 2) Trzpień hartowany indukcyjnie.  Trwałość i bezpieczeństwo są dodatkowo poprawione poprzez zastosowanie hartowania indukcyjnego w trzpieniach kulistych. Hartowanie indukcyjne jest procesem obróbki cieplnej, który zapewnia zwiększenie twardości powierzchni elementu w obszarach narażonych na duże naprężenia, co może nawet podwoić wytrzymałość sworzni, zapewniając dłuższą żywotność produktu. Nowa technologia redukuje stopniowy wzrost ugięcia promieniowego, któremu ulegają komponenty podczas ich okresu użytkowania, powszechnie i prościej nazywanego "luzem", nawet o 40%. Zmniejszenie tego nadmiernego wzrostu ugięcia oznacza, że podczas całego okresu użytkowania elementu zachowane jest precyzyjne prowadzenie pojazdu i kontrolowany ruch zawieszenia. Wyższe bezpieczeństwo i trwałość potwierdzona testami Części MOOG wykorzystujące nową technologię Hybrid Core zostały przetestowane w porównaniu z poprzednią generacją części MOOG, częściami OE oraz wybranymi częściami klasy entry, mid-range i premium innych dostawców. Porównywane części zostały poddane te-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=