e-Auto Service Manager 9/2020

26 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2020 PROBLEM 2: SZCZELNOŚĆ Konstrukcja uszczelki termostatu została zaprojektowana w sposób, który gwarantuje doskonałe dopasowanie, a tym samym uszczelnienie elementów. Jeśli podczas montażu termostatu została zastosowana dodatkowo masa uszczelniająca, jest wysoce prawdopodobne, że dojdzie do rozszczelnienia układu. PROBLEM 3: ZMNIEJSZONY PRZEPŁYW CHŁODZIWA Bardzo często użyta jest masa uszczelniająca w ilości, która powoduje dostanie się tej właśnie masy do obiegu płynu chłodzącego. Ma to niezwykle poważne konsekwencje: Cząsteczki uszczelniacza mogą pęcznieć i utrudniać przepływ chłodziwa, mogą też osadzać się na termostacie, co skutkuje problemem z otwieraniem się/zamykaniem termostatu, a tym samym może to doprowadzić do wzrostu temperatury roboczej ponad zalecaną wartość, lub niedogrzanie. PROBLEM 4: TEMPERATURA PO WYMIANIE TERMOSTATU Jeśli po wymianie termostatu na nowy obserwujemy problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika, lub temperatura przekracza wartość zalecaną, problemem może być powietrze, które dostało się do układu podczas wymiany termostatu. Może to nie tylko utrudniać cyrkulację czynnika chłodzącego, lecz również skutkować poważnymi uszkodzeniami silnika, ponieważ wtrącone powietrze sprawia, że może on się lokalnie przegrzewać. Zalecane jest użycie urządzenia umożliwiające podciśnieniowe napełnianie układu chłodzenia. WARSZTAT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=