e-Auto Service Manager 8/2021

PULS BRANŻY 35 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2021 WA SZTAT piasta jak i obudowa zacisku powin- ny być dobrze oczyszczone i wolne od rdzy. Po zamontowaniu, specjal- nym przyrządem należy sprawdzić bicie boczne tarczy. Pozwala to skon- trolować poprawność montażu, ale też wychwycić ewentualne uszko- dzenia nowej tarczy powstałe np. w wyniku upadku podczas transportu. Dopuszczalne bicie boczne nowej tarczy to zazwyczaj 0,05 mm. Jed- nak część producentów samocho- dów podaje swoje parametry doty- czące tego zjawiska i to nimi należy się kierować. „Maksymalne dopuszczalne bicie boczne tarczy jest określone przez producenta samochodu i należy je sprawdzić w instrukcji pojazdu. W trakcie eksploatacji ważne jest, by zapobiegać przegrzewaniu się tarcz hamulcowych. Należy unikać dłu- gotrwałego hamowania przy dużej prędkości. Nie należy gwałtowanie schładzać rozgrzanych tarcz, bo to może doprowadzić do ich odkształ- cenia. Pamiętajmy, że dbając o dobrą kondycję tarcz hamulcowych, dba- my o nasze bezpieczeństwo. Dlate- go nie wolno bagatelizować usterek dotyczących układu hamulcowego.” przypomina Wojciech Sokołowski, trener techniczny TMD Friction, wła- ściciela marki Textar. Wojciech Sokołowski, trener techniczny TMD Friction, właściciela marki Textar.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=