e-Auto Service Manager 8/2021
PULS BRANŻY 31 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2021 WA SZTAT Nie da się jednak ukryć, że oleje w pojazdach ciężarowych zazwyczaj nie mają łatwego życia a pojazdy te pokonują dalekie dystanse. Koniecz- ność smarowania i chłodzenia silni- ka, który „ciągnie” np. 30-tonowy ze- staw ciągnika i naczepy sprawia, że w kwestii jakości nie możemy bazo- wać na półśrodkach. Z drugiej stro- ny mamy koszty serwisowania floty, gdzie na dystansie kilkuset tysięcy kilometrów można poczynić znaczne oszczędności. Jedną z wiodących li- nii olejów silnikowych na rynku, któ- ra równoważny te potrzeby, są oleje marki Rubia Tir z technologią Pro-Ef- ficient. Oleje te zostały zatwierdzone przez blisko 200 producentów po- jazdów ciężarowych. Badania z wy- korzystaniem oleju Rubia Tir 9200 FE 5W-30 wykazały do 81% mniej- sze zużycie mechaniczne silnika w porównaniu z limitami branżowymi ACEA E4.* „Produkty RUBIA TIR dzięki tech- nologii Pro-Efficient tworzą mocną warstwę ochronną na metalowych powierzchniach. Unikają bezpośred- niego kontaktu pomiędzy ruchomy- mi częściami silnika, minimalizując w ten sposób zużycie mechaniczne. Pro-Efficient Technology dzięki od- powiedniej kombinacji wyjątkowo odpornych cząsteczek przeciwzuży- ciowych i modyfikatorów lepkości, pomaga utrzymać nienaruszony film olejowy nawet w ekstremalnych wa- runkach, co pozytywnie wpływa na żywotność silnika. Właściwości ole- jów RUBIA TIR pozwalają także na wydłużenie okresów pomiędzy wy- mianami oleju, co obniża koszty ser- wisowania floty” – dodaje Robert Sa- dowski.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=