e-Auto Service Manager 8/2021
PULS BRANŻY 30 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2021 WARSZT T które oczyszczają silnik z nagroma- dzonych osadów, zapobiegają po- wstawaniu nowych oraz pomagają zachować układ paliwowy w dobrej kondycji. „Na przykładzie paliw nowej gene- racji Excellium Diesel poprawa w ilości zanieczyszczeń kształtuje się w okolicach nawet 93% w porówna- niu do „zwykłego” oleju napędowe- go. Czysty silnik zużywa dzięki temu mniej paliwa, bo proces jego rozpy- lania w komorze spalania jest do- kładniejszy. W przypadku układów Common Rail, gdzie wtrysk paliwa realizowany jest w wielu fazach, jest to szczególnie ważne. Dokładniejsze spalanie przyczynia się również do mniejszego zanieczyszczenia środo- wiska oraz spełnienia najnowszych norm czystości spalin. Działanie uszlachetniaczy powoduje oczysz- czenie z nagromadzonych osadów układu dolotowego, wtryskiwaczy oraz układu tłokowo-cylindrowe- go, co przyczynia się do wydłużenia żywotności silnika i zmniejszenia kosztów jego eksploatacji” – tłuma- czy Robert Sadowski, Lubricants Department Manager Poland & Baltic States w TotalEnergies. Drugą najważniejszą cieczą, która ma największy wpływ na żywotność silnika w samochodzie ciężarowym będzie olej. W najnowszych cięża- rówkach zalecane są oleje syntetycz- ne lub półsyntetyczne. Oprócz zale- ceń producentów interwał wymiany oleju zależy od dwóch aspektów – stylu jazdy kierowcy oraz warunków eksploatacji. Jeśli ktoś jeździ tylko po mieście, pokonując niewielkie odległości, podczas których silnik nie ma możliwości odpowiedniego rozgrzania się, to są to trudne wa- runki pracy dla każdego oleju. W takim przypadku bezwzględnie powinniśmy wymienić go wcze- śniej. Analogicznie, jeśli ktoś jeździ przeważnie po trasach, bez nadmier- nego obciążania samochodu i w sy- tuacji, gdzie silnik ma szansę na roz- grzanie - możemy tę decyzję nieco odłożyć w czasie. Wykres 1: Do 81% mniejsze zużycie mechaniczne w porównaniu z limita- mi branżowymi ACEA E4.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=