e-Auto Service Manager 8/2021

PULS BRANŻY 19 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2021 Ważnym elementem procesu testo- wania opon Goodyear są także pró- by terenowe. Samochody ciężarowe, autobusy i autokary często jeżdżą na oponach Goodyear, a także na innych zwykłych oponach, co umożliwia po- równanie ich osiągów w warunkach rzeczywistych. Kiedy Goodyear tworzy nową oponę do pojazdów użytkowych, musi ona spełnić 50 różnych kryteriów, zanim trafi do produkcji. Każde kryterium dotyczy ważnej cechy eksploatacyj- nej, takiej jak: • Prowadzenie na mokrej nawierzch- ni • Hamowanie na mokrej nawierzchni • Prowadzenie na suchej nawierzch- ni • Przyczepność w zakrętach • Trwałość • Hałas zewnętrzny • Trakcja na mokrej nawierzchni • Stabilność przy wysokich prędko- ściach • Opory toczenia • Przebieg • Powierzchnia styku • Zachowanie przy wysokiej prędko- ści i wiele więcej… Wszystkie zimowe opony do pojaz- dów ciężarowych testowane są pod kątem określonych osiągów, takich jak: • Trakcja na lodzie • Hamowanie na lodzie • Przyczepność na śniegu (test przy- spieszenia dla opon ciężarowych na śniegu) • Trakcja na śniegu • Hamowanie na śniegu • Kierowalność na śniegu • Jazda pod górę i wiele innych ... Należy pamiętać, że poprawa jed- nej właściwości może prowadzić do pogorszenia innej. Widać to na przy- kładzie zależności między oporami toczenia a zużyciem. Opracowanie mieszanki bieżnika, która zmniejsza opory toczenia lub poprawia ekono- mikę zużycia paliwa, zwykle powo- duje skrócenie okresu eksploatacji opon, ponieważ zużywają się one szybciej. Goodyearowi od lat udaje się wprowadzać ulepszenia w tym obszarze bez kompromisów na in- nych parametrach opon.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=