e-Auto Service Manager 7/2020

PULS BRANŻY 4 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2020 PROLINE - NARZĘDZIA NA WIELE LAT Co determinuje powstanie nowych rodzajów narzędzi lub udoskonalenie już istniejących? Najczęściej jest tak, że pojawia się zapo- trzebowanie lub pomysł jak daną czyn- ność wykonać szybciej, skuteczniej, czy efektywniej - w ślad za tym konstruowane są nowe rozwiązania lub udoskonalane już dostępne. W tym ostatnim przypad- ku zwiększa się na przykład wygodę użyt- kowania poprzez zastosowanie nowych wygodniejszych wykończeń lub obniże- nie wagi narzędzia, czy zmniejszenia jego Rozmawiamy z Konradem Pansiukiem - opiekunem marki PROLINE gabarytów. Tu dobrym przykładem jest chociażby rękojeść z grzechotką 18691. W tym przypadku została zmniejszona sze- rokość główki klucza i dzięki temu można nim operować w bardzo trudno dostęp- nych miejscach. Kolejnym wprowadzo- nym udogodnieniem jest zastosowanie 108 zębowej przekładni. Aby zatem od- kręcać lub dokręcać użytkownik potrzebu- je naprawdę minimalnego 3-stopniowego skoku główki. Jak ten proces wygląda w motoryzacji? W przypadku branży warsztatowej - zu- pełnie nowe narzędzia pojawiają się naj- częściej w ślad za nowymi rozwiązania- mi wprowadzanymi przez konstruktorów samochodów. W pierwszej kolejności w specjalistyczne dedykowane danej mar- ce narzędzia wyposażane są autor\'yzo- wane serwisy. Z biegiem czasu na wolny rynek trafiają narzędzia pozwalające zluzo- wać np. śruby z nowym typem łba, czy też ściągacze lub wysokospecjalistyczne klu- cze - jak te do sond lambda. Dzięki temu serwisowaniem nowych aut mogą zajmo- wać się także nie autoryzowane warsztaty. Większa konkurencja to dla właścicieli aut lepsze warunki cenowe wykonania usługi. W jaki sposób pozyskujecie Państwo informacje o zapotrzebowaniu na nowe rodzaje narzędzi? Do tego typu informacji mamy dostęp za pośrednictwem naszej szerokiej sieci dys- trybucyjnej. Jeśli nasi kontrahenci pyta-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=