e-Auto Service Manager 7/2020
25 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2020 WARSZTAT Używając karty testowej NSK mechanicy są w stanie określić, czy łożysko piasty zostało wyposażone w enkoder. Tej samej karty testowej można również użyć do ustalenia, czy zamontowane łożysko ma uszkodzone bieguny (jeśli wynik różni się od pokazanego na Fot. 2), co z kolei może pomóc technikom w identyfikacji proble- mów z sygnałem ABS. Zabezpieczanie enkodera przed zanieczyszczeniami i działaniem magnesów Dobrą praktyką jest niedopuszczanie do kontaktu enkodera z narzędziami, takimi jak klucze czy śrubokręty, ponie- waż mogą one zmieniać biegunowość, co również prowadzi do problemów z sygnałem ABS. Mając to na uwadze, łożysko należy wyciągać z opakowa- nia ochronnego dopiero bezpośrednio przed montażem. Zapewnianie poprawnej orientacji enkodera Enkodery są umieszczone tylko po jed- nej stronie łożysk kół generacji Hub I - tak jak identyfikuje to karta testowa - dlatego ważne jest, aby zapewnić ich prawidłową orientację po wciśnięciu łożysk w zwrot- nicę. Przed rozpoczęciem tej operacji za- wsze należy sprawdzić, czy po montażu powierzchnia enkodera będzie przylegać do czujnika. Fot.2 - za pomocą karty testowej NSK mechanicy mogą potwierdzić obecność i lo- kalizację enkodera.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=