e-Auto Service Manager 7/2020

PULS BRANŻY 12 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2020 układ klimatyzacji po stosowaniu dobrego filtra oraz tego taniego. Czyszczenie takiego układu będzie wielokrotnie droższe niż róż- nica w zakupie słabego filtra a produktu Pre- mium. Zresztą te różnice to kwestia czasem panującej opinii, a nie stanu faktycznego. No to jakie w końcu te mikrony? Płyny w postaci aerosolu (płyn rozproszony) tj. krople deszczu i inne – pochłanialność w filtrze z aktywnymwęglem to>0,1μm. Zwar- te cząsteczki tj. powiedzmy baaardzo malut- kie ziarenka np. piasku to pochłanialność jednostek o średnicy także >0,1μm. Pyłków nie można określić ze względu na ich wiel- kość. Należy po prostu je na filtrze zatrzy- mać. To samo tyczy się zapachów. Stąd ty- tuł artykułu, że skupiając się na liczbach to raczej strata czasu. Zamontujmy dobry filtr i cieszmy się czystym powietrzem w kabinie! Fakty i mity na koniec Mitem jest czyszczenie sprężarką powietrza samego filtra. To efekt tylko wizualny z ze- rowym wpływem na nasze zdrowie. Mitem jest także przebieg kabinówki. Jeżeli robisz rocznie 2000km, to i tak wymieniasz go co roku lub częściej! Zrób to sam! (patrz do wnętrza pudełka filtra kabinowego MAHLE lub KNECHT). Prawda o filtrach kabinowych to ich bezpo- średni wpływ na parowanie szyb wewnątrz auta. Najważniejsze jednak, że wymieniasz je raz na 15.000km lub raz do roku. Dlacze- go? Bo używając auta ok. 2 godziny dzien- nie, przez rok przepłynie przez niego 50mln litrów powietrza. Tej ilości nie można zba- gatelizować. Maciej Hadryś Dział Techniczny MAHLE Aftermarket Rysunek 4 – układ klimatyzacji, gdzie przez kiepski filtr kabinowy doszło do mocnego zagrzybienia i zapleśnienia

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=