37 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2021 NOWOŚCI będzie widać już powłoki zabezpieczającej, wtedy wystarczy wyjechać na autostradę, drogę szybkiego ruchu czy przejechać do innego miasta i kilkoma płynnymi hamowaniami z wyższych prędkości dokończyć docieranie nowego zestawu tarcz i klocków. Pamiętajmy, że – na ile to możliwe – należy unikać gwałtownego, długiego hamowania, podczas którego temperatura mocno wzrasta. Lakier może wtedy odkleić się od tarczy, przywierając do powierzchni ciernej klocka hamulcowego. Konsekwencją tego mogą być słyszalne podczas hamowania nieprzyjemne dźwięki o wysokich częstotliwościach. Sam pisk nie jest taki straszny, ale przegrzany podczas fazy docierania układ hamulcowy będzie miał mniejszą skuteczność działania. Podczas dalszej eksploatacji niepoprawnie dotartego zespołu tarcza-klocek możemy spodziewać się bicia na kierownicy i pulsacji pedału hamulca. Oczywiście, w sytuacji awaryjnej, należy maksymalnie wcisnąć pedał hamulca w podłogę, pamiętając także o wciśnięciu sprzęgła, by dobrze zadziałał system ABS” Wojciech Sokołowski, ekspert techniczny firmy Textar Lepsza ochrona przed korozją i szybszy montaż Textar oferuje dwie serie powlekanych tarczy hamulcowych – PRO oraz PRO+. Oprócz ochrony przed korozją w trakcie transportu, przechowywania i w czasie użytkowania, zapewniają także inne korzyści, zarówno dla mechaników jak i właścicieli pojazdów. Brak konieczności usunięcia oleju ochronnego skraca czas montażu tarcz. Efektywny dobór materiałów gwarantuje maksymalny komfort hamowana. Stosowana powłoka zapewnia również ładniejszy wygląd tarcz hamulcowych, co ma znaczenie zwłaszcza w przypadku stosowania ich razem z aluminiowymi obręczami kół. Wojciech Sokołowski, ekspert techniczny firmy Textar
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=