e-Auto Service Manager 6/2021

34 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2021 NOWOŚCI POWLEKANE TARCZE HAMULCOWE – OPTYMALNE ROZWIĄZANIE DLA MECHANIKÓW I KIEROWCÓW Jednym z najpowszechniejszych problemów z układem hamulcowym jest korozja. Zjawisko to może występować już na etapie transportu fabrycznie nowych części, osłabiając strukturę tarczy hamulcowej. Textar, aby zapobiec utlenianiu, jednocześnie utrzymując najwyższą skuteczność i atrakcyjny wygląd tarczy, stosuje specjalny proces powlekania. Powlekane tarcze hamulcowe potocznie nazywane są malowanymi. Powłoka zabezpieczająca tarcze Textar to cienka warstwa płatków cynku i aluminium zmieszanych z wodą, która pokrywa je z obu stron. Powłoka ta została zastosowana na tarczach w celu asekuracji produktu w czasie między jego wytworzeniem a montażem. Czynniki zewnętrzne już podczas transportu czy przechowywania mogą negatywnie wpływać na stan tarczy, która może zacząć korodować. Producenci zabezpieczają te części układu hamulcowego, stosując do tego cienką powłokę oleju lub, jak w przypadku nowoczesnych produktów Textar, dodatkową warstwę zewnętrzną. Choć grubość powłoki ochronnej nie przekracza 30 mikrometrów, jest ona bardzo skuteczna. Zapewnia fabryczny stan elementu wyjętego z opakowania, a także dłuższą żywotność i

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=