e-Auto Service Manager 5/2021

PULS BRANŻY 14 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2021 Kluczowym elementem technologii HybriTech® jest zastosowanie „premiksu” na bazie lepiszcza elastomerowego, który odgrywa istotną rolę pro adhezyjnych oddziaływań pomiędzy matrycą a napełniaczami, zwiększając opory ruchu w węźle tarcia. Skutkuje to mniejszym fadingiem temperaturowym, czyli zachowaniem skuteczności hamowania także w wysokiej temperaturze. Ponadto poprawia właściwości tłumiące kompozytu wpływając na składową histerezyjną siły tarcia (zmniejsza piski występujące podczas hamowania). Zawarta w nowym materiale wełna stalowa zapewnia wysoką wytrzymałość mechaniczną i chroni klocki przed przegrzaniem. Dodatek przedmieszki kauczukowej do żywicznej matrycy pomaga osiągnąć wymaganą elastyczność, bez której optymalne dopasowanie się powierzchni klocka do geometrii tarczy hamulcowej było by niemożliwe. Wyważona kombinacja cząstek ciernych o różnych klasach twardości i rozmiarach, w kombinacji ze smarami stałymi, stanowi doskonałą równowagę skuteczności hamowania i komfortu jazdy. Wdrożony ulepszony materiał cierny, bardzo oszczędnie wykorzystuje energię tarcia przez cały okres użytkowania klocków hamulcowych. Wskład kompozycji materiału ciernego wchodzi część składników, które podczas hamowania przenoszą się na tarczę hamulcową, modyfikując jej warstwę wierzchnią lub przynajmniej tworząc ochronny film. W wyniku tego mamy do czynienia ze zmodyfikowaną pod kątem „materiałowym” parą cierną. Wywiązująca się w procesie hamowania temperatura prowadzi do zmia-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=