e-Auto Service Manager 5/2020

PULS BRANŻY 44 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2020 NOWOŚCI ZF AFTERMARKET ROZSZERZA OFERTĘ AMORTYZATORÓW STEROWANYCH ELEKTRONICZNIE CDC Elektronicznie sterowane amortyzatory, takie jak CDC koncernu ZF, mają wielką przewagę nad konwencjonalnymi amortyzatorami w systemach podwozia: dzięki nim kierowcy mogą dynamicznie wybierać i zmieniać różne ustawienia jazdy zgodnie z preferencjami. Natomiast konwencjonalne układy jezdne narzucają z góry ustawienia będące kompromisem pomiędzy ustawieniem w kierunku komfortu lub sportu, podczas konfigurowania pojazdu. W takim przypadku zmiana jest możliwa tylko przy montażu nowych części. Natomiast amortyzatory SACHS CDC są sterowane elektronicznie za pomocą proporcjonalnych zaworów elektromagnetycznych, które regulują optymalną siłę tłumienia w ułamku milisekund. Pozwala to kierowcy cieszyć się wyjątkowym komfortem jazdy bez utraSystem CDC amortyzatorów z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia, jest jednym z najczęściej stosowanych elektronicznych układów jezdnych w samochodach osobowych. Wyprodukowano ich już około 28 milionów egzemplarzy. ZF Aftermarket rozszerza swoją ofertę kierowaną do rynku wtórnego, aby zapewnić niezależnym warsztatom jak najlepsze wsparcie w zakresie prac konserwacyjnych w pojazdach z amortyzatorami CDC. Rozszerzona gama produktów obejmuje części zamienne SACHS CDC do samochodów średnich i kompaktowych, w połączeniu z wieloma nowymi dodatkami. Te zaawansowane technologicznie amortyzatory są dobrym rozwiązaniem dla warsztatów wybierających sprawdzone komponenty. ty stabilności podczas manewru omijania lub hamowania awaryjnego. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1997 r. ZF wyprodukował około 28 milionów amortyzatorów CDC. Występujące wcześniej tylko w pojazdach luksusowych, stopniowo były instalowane również przez producentów w samochodach średniej wielkości i kompaktowych. Obecnie nawet małe samochody, takie jak nowy Volkswagen Polo, mogą być w nie wyposażone. Tak duża liczba pojazdów wyposażonych w technologię CDC od czasu ich wprowadzenia na rynek około 20 lat temu oznacza, że coraz więcej takich pojazdów jest serwisowanych w niezależnych warsztatach. Same amortyzatory są bardzo trwałe, dzięki elektronicznemu układowi sterowania, który może do pewnego stopnia kom- • Amortyzatory SACHS CDC (Continuous Damping Control) są wykorzystywane w coraz większej liczbie pojazdów • Uszkodzonych amortyzatorów CDC nie można zastępować standardowymi amortyzatorami hydraulicznymi • ZF Aftermarket znacznie rozszerzy portfolio amortyzatorów SACHS CDC w 2020 roku

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=