e-Auto Service Manager 5/2020

39 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2020 WARSZTAT Jest to szczególnie widoczne w przypadku kompresorów sterowanych sprzęgiełkiem, gdzie funkcjonuje stałe połączenie z wałem korbowym. Wówczas im wolniej obraca się wał, tym wolniej obraca się kompresor, przez co jego wydajność spada. W przypadku kompresorów sterowanych zaworami, różnica ta może być mniejsza, ale również może być zauważalna. Specjaliści techniczni Valeo odpowiedzieli na wiele kolejnych pytań mechaników o układ klimatyzacji, były to m.in.: •Czy można wymienić standardowy skraplacz na wersję ze zintegrowanym osuszaczem? •Czy jeżeli układ klimatyzacji działa poprawnie, np. przez 5 lat, powinniśmy jakkolwiek ingerować w niego poza oczywiście standardowym odgrzybianiem i wymianą filtrów? •Czy kompresory z zaworem pracują bez oleju podawanego z czynnikiem chłodniczym? •Jaka ilość oleju znajduje się w kompresorze? Czy jest ona wystarczająca dla całego układu? •Czym mogą być powodowane hałasy dochodzące z układu klimatyzacji? •Jak i czym powinno się czyścić układ klimatyzacji? •Jak zagrzybienie układu klimatyzacji wpływa na żywotność kompresora? •Czy nabicie układu większą ilością czynnika niż przewidział producent spowoduje negatywne konsekwencje dla układu? Aby poznać wyjaśnienia tych i innych kwestii, wystarczy obejrzeć całkowicie darmowy webinar online Valeo, dostępny na stronie po tym linkiem. Specjaliści techniczni Valeo przez blisko 20 minut odpowiedzieli na kilkanaście istotnych pytań o układ klimatyzacji. Warto poświęcić ten czas, by poszerzyć swoją praktyczną wiedzę. Inne webinary Valeo, poświęcone nie tylko tematyce klimatyzacji, ale także np. sprzęgłom, kołom dwumasowym czy układowi elektrycznemu pojazdu, można znaleźć w tym miejscu.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=